تشکیل ستاد بررسی برای تنظیم شیوه‌نامه مناسب‌سازی معابر شهری

مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: تشکیل ستاد بررسی زیرساخت ها به منظور تنظیم شیوه نامه مناسب سازی معابر برای معلولان انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز،سهیلا صادق‌زاده مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار داشت: بیش از 200 ساختمان عمومی در قالب برنامه پنجم توسعه به منظور اجرایی ساختن ضوابط مناسب‌سازی برای معلولان، شناسایی و در این راستا طی بازدیدها و نظارت های هفتگی به آن دسته از ساختمان‌هایی که مشمول ضوابط بوده اما اقدامی برای اجرایی کردن آن انجام نداده اند نیز رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه بازدیدها در تمام مناطق سطح شهر تهران صورت می گیرد، افزود: ساختمان‌هایی که ضوابط تعیین شده برای مناسب سازی را اعمال نکرده اند، در جلسه مطرح و طی ارسال نامه و مکاتبه از آن ها خواستار اجرای این ضوابط می شویم و پیوسته در حال پیگیری اجرا شدن آن هستیم.

صادق‌زاده با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه، اضافه کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های صورت گرفته که از سال 87 در حوزه معاونت شهرسازی آغاز شده بتوان سهولت در رفت و آمد معلولان در سطح شهر را فراهم کرد.

مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی تصریح کرد: در راستای اجرایی کردن ضوابط مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، شیوه نامه ای در ستاد با همکاری 22 نفر در کارگروه فنی در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران ایجاد شده که متشکل از مجموعه معاونان شهرداری از جمله حمل ونقل و ترافیک، معاونت اجتماعی، شهرسازی و معماری، خدمات شهری، فنی و عمران همچنین نمایندگان شورای شهر و ریاست سازمان زیباسازی است.

وی در پایان گفت: ستاد مناسب سازی فضاها و مکان های عمومی شهر تهران با مصوبه شورای شهر در اواخر سال 84 تشکیل و از سال 87 نیز معاونت شهرسازی و معماری مسئولیت این ستاد را که ابتدا در حوزه فنی و عمرانی فعالیت می کرد، بر عهده گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737381

وب گردی

وب گردی