فواد معصوم: عملکرد نیروهای عراقی در مقابله با داعش عالی است

رئیس جمهوری عراق عملکرد نیروهای نظامی این کشور در مقابله با گروه تروریستی داعش را عالی توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "العراقیة" اظهار داشت: عملکرد نیروهای نظامی ما در مقابله با گروه تروریستی داعش در موصل عالی است و اعتماد به نیروهای مسلح و مردم در حال بازگشت است و اکنون شاهد وحدت عراق به بهترین شکل در قالب مشارکت نیروهای عراقی، ‌پیشمرگ‌ها،‌ نیروهای داوطلب و حشد شعبی با یکدیگر در نبرد با داعش هستیم.

معصوم تاکید کرد:‌ مساله داعش به عنوان قدرتی نظامی در آستانه خاتمه یافتن است.

رئیس جمهور عراق افزود: ما از داعش به عنوان یک گروه مسلح نمی‌ترسیم بلکه نگرانی ما از گروهک‌های پنهان داعش است. همکاری منطقه‌ای و جهانی برای مقابله با آنها ضروری است چرا که ما بر این باوریم خطر داعش پس از طرد نیروهایش از خاک عراق پایان نخواهد یافت و باید پیامدهای این حضور شوم را نیز دفع کرد.

وی ادامه داد: داعش در دو سال گذشته در موصل به کودکان آدم‌کشی را آموزش داده است و ما باید پیامدهای این مساله بر کودکان را برطرف کنیم.

معصوم در ادامه تحقق آشتی ملی در مناطق آزاد شده را جهت برطرف کردن خطرات این گروه تروریستی خواستار شد.

رئیس جمهوری عراق در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بغداد به دنبال روابطی خوب و مستحکم با عربستان است به ویژه که در منطقه چهار کشور ایران، ‌ترکیه، عراق و عربستان وجود دارند و روابط میان این کشورها در کنار دیگر کشورها چون اردن، ‌کویت و سوریه جهت استقلال منطقه باید خوب باشد.

وی در پایان گفت: ما باید با همه کشورها نه بر اساس گرایش‌های مذهبی و یا ملی بلکه با توجه به منافع مشترک و بدون دخالت در امور دیگر کشورها همکاری داشته باشیم.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737410

وب گردی

وب گردی