همزمان با ایام فاطمیه رحلت جانسوز فاطمه زهرا (س)، پیکر مطهر 2 شهید گمنام با حضور گسترده دانشجویان، دانش آموزان، بسیجیان، دانشگاهیان و ادارات و سایر اقشار مختلف مردم ولایت مدار نور، تشییع و خاکسپاری شدند.

به گزارش ، مراسم تشییع شهدای گمنام صبح امروز سه شنبه از میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و شرکت کنندگان در مراسم، سینه‌زنان با ذکر لبیک یا حسین، لبیک یا زهرا، پیکر مطهر شهدا را روی دوش خود تشییع کردند و پس از اقامه نماز میت در گلزار شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به خاک سپردند.

این گل های پرپر شده هشت سال دفاع مقدس در کربلای چهار منطقه ام الرصاص 24 ساله و دیگری 17 ساله در عملیات خیبر، منطقه مجنون به شهادت رسیدند.

دانشگاهیان با حضور در محل درب دانشگاه برای پیشواز شهدای گمنام با برپایی ایستگاه صلواتی از شرکت کنندگان استقبال و پذیرایی کردند.

دکتر صدرالدین متولی در این مراسم ضمن قدرانی از حضور گسترده مردم شهید پرور نور، مسئولان ادارات، دانشگاهیان و دانش آموزان در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام عنوان کرد: «رسالت اصلی دانشگاه تعلیم و تربیت و تعمیق ارزش های اسلامی است.»

وی گفت: « این دو شهید گمنام نقش استاد تمام وقت را در دانشگاه دارند و به ما کمک خواهند کرد تا ما برای تداوم اسلام، تعمیق بخشی ارزش های اسلامی و روحیه جوانان کشور کار کنیم.»

رئیس واحد نور با اشاره به اینکه این شهدا ایثار و فداکاری را برای همه ما عملیاتی کردند گفت: «اگر اسلام بخواهد تداوم پیدا کند یکی از فاکتورهای اصلی اش روحیه شهادت و ایثار است.»

وی افزود: «دشمان اسلام تا دیروز از مرزهای جغرافیایی عبور می کردند اما امروز از مرزهای فکری عبور می کنند تا به کشور آسیب بزنند لذا شهدا با رفتار و عمل شان به ما نشان دادند که باید تا آخرین نفس در راه میهن و اسلام مبارزه کرد.»

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737504

وب گردی

وب گردی