بی تدبیری در مدیریت نخاله‌های ساختمانی/در بحث سلامت مردم با کسی تعارف نداریم

رییس اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت ضمن اشاره به اینکه در بحث نخاله‌های ساختمانی در شهرستان پاکدشت با بی تدبیری دست به گریبان هستیم گفت: در بحث سلامت مردم با کسی تعارف نداریم.

به گزارش ایسکانیوز،عزیز میکائیلی با اشاره به اینکه در شهرستان 450 هزار نفری پاکدشت روزانه حدود 200 تن پسماند شهری و خانگی تولید می‌شود، بیان کرد: این پسماندها کاملا غیر اصولی بارگیری و دپو می شوند، همچنین پسماندهای خانگی شهرستان پاکدشت در اراضی ملی و طبیعی به روش کاملا غیر اصولی و غیر بهداشتی تخلیه می‌شوند.

وی افزود: موادی که در پسماند شهری و خانگی قابلیت بازیافت دارند، توسط افراد غیر مجاز تفکیک شده و ته مانده پسماندها آتش زده می‌شود که آلودگی خاک و هوا را به همراه دارد.

رییس اداره محیط زیست پاکدشت درباره پسماندهای صنعتی در این شهرستان گفت: پسماندهای صنعتی در گوشه و کنار شهرک‌های صنعتی و یا داخل شهر پاکدشت بدون آنکه تفکیک شوند به روش کاملا غیر اصولی تخلیه می‌شوند .

میکائیلی اظهار کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند، مقرر شده بود که شهرداری‌ها و مدیران شهری تا پایان سال 92 اقدام به ارائه برنامه جامع مدیریت پسماند کنند که متاسفانه علی رغم تشکیل جلسات متعدد مدیریت پسماند، تاکنون مدیران شهری این اقدام را انجام نداده اند. همکاران ما در شهرداری بیان می‌کنند که فاز مطالعاتی برنامه جامع مدیریت پسماند را انجام داده اند، در حالیکه درباره همین فاز مطالعاتی نیز گزارشی به ما تحویل نداده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت پسماند صنعتی نیز شهرستان پاکدشت وضعیت خوبی ندارد افزود: نه تنها در شهرستان پاکدشت بلکه در کل استان تهران در زمینه مدیریت پسماند صنعتی وضعیت خوبی نداریم. بعضی از واحدهای شاخص صنعتی برنامه مدیریت پسماند خود را ارائه داده‌اند ولی این کافی نیست و باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت درباره مدیریت پسماند پزشکی در این شهرستان گفت: در بحث پسماند پزشکی با پیگیری‌های انجام شده و تدبیر همکاران مدیریت شهری، محیط زیست و فرمانداری دو بیمارستان شهدای پاکدشت و بیمارستان زعیم اقدام به ارائه برنامه مدیریت پسماند و بی خطرسازی پسماند پزشکی انجام داده واکنون وضعیت مدیریت پسماند پزشکی نسبت به گذشته بهتر است.

میکائیلی ضمن گلایه از اینکه مدیریتی روی تخلیه نخاله های ساختمانی انجام نمی گیرد بیان کرد: در بحث نخاله‌های ساختمانی در شهرستان پاکدشت متاسفانه با بی تدبیری دست به گریبان هستیم. درحال حاضر مدیریتی روی تخلیه نخاله‌های ساختمانی انجام نمی‌شود و در مبادی ورودی شهرستان پاکدشت شاهد هستیم که نخاله‌های ساختمانی از گوشه و کنار استان تهران مخصوصا شهر تهران و شهرستان ری به سمت پاکدشت سرازیر می‌شوند و ضمن ایجاد گرد و غبار سیمای نازیبایی از لحاظ بصری به شهرستان پاکدشت می دهند، همچنین گودهای شن و ماسه ای در این شهرستان وجود دارد که در گذشته بهره برداری شده و الان به حال خود رها شده است که این ها نیز به شهرستان چهره ای نازیبا داده است.

وی بیان کرد: اداره محیط زیست پاکدشت تذکرات و اخطاریه‌های لازم را درخصوص مدیریت پسماند صادر کرده است و این مسئله را به مراجع قضایی گزارش داده‌ است و درحال حاضر منتظر رأی دادگاه هستیم.

میکائیلی بااشاره به اینکه در بحث سلامت مردم با کسی تعارف نداریم خاطر نشان کرد: در شهرداری ها و دهیاری ها بحث تامین اعتبار و کمبود بودجه وجود دارد که البته نباید این را بهانه قرار دهیم، چراکه روی موضوع سلامت مردم جای معامله وجود ندارد و این برای ما قابلیت توجیه ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: سامانه 1540 در پاکدشت به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات، اخبار و شکایت های مردم است و هر زمان که شهروندان به ما تخلف محیطی زیستی را گزارش دهند دراسرع وقت کارشناسان محیط زیست را فرستاده و موضوع را بررسی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737512

وب گردی

وب گردی