راه‌اندازی پلیس فتا در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر/ 26 استان کشور به پیشرفته ترین آزمایشگاه تخصصی پلیس مجهز شدند

جانشین فرمانده ناجا از آمادگی کامل ناجا برای رصد حوزه انتخابات در فضای مجازی و واقعی و همچنین راه‌اندازی پلیس فتا در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه نشست سراسری رؤسای پلیس فتا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آزمایشگاه تخصصی پلیس فتا به طور همزمان و توسط ویدئوکنفرانس در 16 استان افتتاح شد و هم‌اکنون 26 استان کشور به پیشرفته‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه دسترسی دارند.

سردار مؤمنی تصریح کرد: پلیس فتا یک پلیس جوان است که در طول پنج سال فعالیت خود دستاورد خوبی در همه استان‌ها داشته است.

این مقام ارشد انتظامی به تشکیل پلیس فتا در شهرهایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر اشاره و بیان داشت: قرار است در سال 96 پلیس فتا در شهرهایی که بالای 100 هزار جمعیت نیز دارند، راه‌اندازی شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور با بیان این مطلب که بیش از 88 درصد جرایم در حوزه فضای مجازی توسط پلیس کشف می‌شود، گفت: فضای مجازی با توجه به خدماتی که می‌دهد تهدیدات بالایی نیز دارد.

سردار مومنی در خصوص انتخابات و فضای مجازی تصریح کرد: فرمانده ناجا اعلام کرد که نیروی انتظامی آمادگی کامل برای امنیت انتخابات دارد و پلیس در امنیت انتخابات کوتاه نیامده و با تمام ظرفیت خود عمل خواهد کرد؛ بر این اساس، انتخابات با حضور مردم و در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جرایم در حوزه مجازی، متصور است که در انتخابات نیز با مسایلی مواجه باشیم، بنابراین با پیش‌بینی، آمادگی و هوشیاری در این حوزه قدم خواهیم برداشت تا فضای واقعی و مجازی برای مجرمان امن نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737516

وب گردی

وب گردی