دکتر احراری:  نگاه مثبت دکتر میرزاده به حضور زنان در عرصه های مدیریتی/ عدم خودباوری زنان عاملی برای عدم پذیرش مسئولیت های مدیریتی

رئیس کمیته تشکیلات و ارتباطات گفت: ریاست عالی دانشگاه از آغاز دوره مدیریتی خود نگاه مثبتی به حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی داشته اند و با درک خلا حضور بانوان در پست های مدیریتی، شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه با حمایت های دکتر میرزاده راه اندازی و فعالیت های این شورا در استان ها شکل گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فروغ احراری عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس کمیته تشکیلات و ارتباطات در ششمین جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته استان خراسان شمالی ضمن تسلیت شهادت بنت نبی اکرم(ص) گفت: ریاست عالی دانشگاه از آغاز دوره مدیریتی خود نگاه مثبتی به حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی داشته اند و با درک خلا حضور بانوان در پست های مدیریتی، شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه با حمایت های دکتر میرزاده راه اندازی و فعالیت های این شورا در استان ها شکل گرفت.
وی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دکتر صمدی کاظمی رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی یکی از شوراهای موفق استانی در حوزه زنان هستند که فعالیت های ایشان قابل تقدیر می باشد.
احراری ضمن اشاره به آیات تلاوت شده در جلسه اظهار کرد: این آیات الهی بسیار نوید بخش بوده و باید هر لحظه بدانیم که به این جوشان هستی متصل هتیم و خداوند متعال بر هر چیزی تواناست که از بالا اگر به هستی بنگریم مسئولیت های خطیر خود را بیشتر می شناسیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر در هر جایگاه، مقام و مسئولیتی باشیم و بدانیم که خداوند متعال بر تمامی کارهای ما نظارت دارد قطعا به وظایف خود واقف خواهیم شد و برای انجام هر چه بهتر آن تلاش خواهیم کرد.
عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته افزود: در سفرهای استانی شاهد عدم خودباوری زنان را شاهد هستیم و خانم ها علی رغم توانمندی ها و قابلیت های خود زیر بار پذیرش مسئولیت نمی روند.
وی اظهار کرد: زمانی که نمودار مدیریتی زنان را مشاهده می کنیم مشکلات قومیتی نیز مطرح می شود که باعث می شود زنان در عرصه های مدیریتی و اجتماعی کمتر ورود پیدا کنند.
رئیس کمیته تشکیلات و ارتباطات خاطرنشان کرد: در شورای راهبردی دو موضوع مهم توانمندی زنان با برگزاری کارگاه های مختلفی همچون شناخت مباحث اداری، مدیریت راهبردی و ... و همچنین بعد سلامت جسمانی و روانی زنان در عرصه های مدیریتی مطرح است.
بدرالسادات طلوعی عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته گفت: در زمان مدیریت دکتر میرزاده اقدامات موثری جهت حمایت از بانوان انجام شده و هدف این تشکیلات این است که از بانوان توانمند در پست های مدیریتی برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود و امیدواریم شاهد شکوفایی و فعالیت هر چه بیشتر بانوان فرهیخته در تمامی واحدهای دانشگاهی باشیم.
دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور نمایندگان و اعضای شورای راهبردی زنان فرهیخته گفت: موضوع مشارکت زنان در مشاغل مدیریتی بسیار بااهمیت است، زیرا استفاده از توان بالقوه و دانش این نیروی عظیم، باعث می شود جامعه از تمامی توان علمی و انسانی خود برای رشد و توسعه بهره مند شود.
دکتر ملیحه صمدی کاظمی رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن اشاره به برگزاری همایش منطقه ای " زن، آموزش و توسعه اجتماعی گفت: «حضور زنان در عرصه های آموزشی و پژوهشی، زنان و فرآیند رشد جمعیت و تاثیر آن بر توسعه اجتماعی، نقش رنان در سلامت محیط زیست و توسعه پایدار، زنان اخلاق و حقوق شهروندی، زن، خانواده و رفاه اجتماعی و زنان و آسیب های اجتماعی محورهای این همایش می باشند».
وی اظهار کرد: «120 مقاله از شهرستان های استان و نیز خارج استان به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد پس از داوری نهایی 40 تا 50 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهند شد که از این تعداد حدود 20 درصد مقالات ارسالی به دبیرخانه از استان های مازندران، گلستان، خراسان رضوی و جنوبی می باشد که داوری مقالات توسط 2 یا 3 داور انجام شده است».
وی ضمن ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های این شورا در واحدهای دانشگاهی استان گفت: تکمیل سایت شورای راهبردی زنان فرهیخته استان خراسان شمالی، تکمیل بانک اطلاعات زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی، نشست با اعضای هیات علمی بانوان واحد شیروان، برگزاری 10کارگاه آموزشی از جمله 4کارگاه در واحد بجنورد، 3 کارگاه در واحد شیروان و 2 کارگاه آموزشی در واحد اسفراین از جمله اقدامات این شورا می باشد.
در پایان جلسه هر یک از اعضای هیات علمی به بیان نکاتی در حوزه کاری خود پرداختند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737522

وب گردی

وب گردی