دانشجوی مقطع کارشناسی رشته حقوق واحد بوئین زهرا موفق به کسب جایزه ملی ایثار شد

دکتر اکبر ابراهیمی دانش آموخته دکتری علوم تربیتی و از فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس که در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا در مقطع کارشناسی رشته حقوق در حال تحصیل است از بین 7240 نفر نخبه شاهد و ایثارگر در سراسر کشور حائز این رتبه گردید.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش ، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثار گران، دکتر توکلی قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور و تنی چند از مقامات لشگری و کشوری و خانواده معظم شاهد و ایثارگر برگزار گردید.

جشنواره جایزه ملی ایثار با هدف پاسداشت و تجلیل برترین‌های علمی‌، آموزشی و در راستای تقویت و ایجاد انگیزه و فراهم آوردن زمینه‌های پرورش و رشد استعدادهای علمی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب شاهد و ایثارگر ممتاز، خلاق و نوآور، توسعه و تعمیق روحیه علم آموزی، تداوم ایفای نقش ایثارگران در عرصه دانش و فناوری و ارج نهادن به ممتازان شاهد و ایثارگر در سالن اجتماعات دانشکده تربیت بدنی تهران برگزار شد.

در این مراسم، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران از ۴۰ سال پیش تاکنون دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و در این میان دانش‌آموزان،دانشجویان، طلاب و همچنین معلمان نقش ویژه‌ای داشتند که در تاریخ ثبت شده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در راستای انجام وظیفه در مقابل این همه تلاش و مجاهدت تمام امکانات خود را به کار گرفته است تا ضمن تقویت بنیه علمی آن‌ها،یادگاران شهدا و ایثارگران را در راستای اداره کشور و انقلاب یاری رساند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۲۴۰ نفر از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در حال تلاش علمی هستند تا کشور را در راستای تقویت علمی و پژوهشی به سرمنزل مقصود هدایت کنند. همچنین بیش از ۲۰۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را نخبگان علمی جامعه شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند و ۵۰۰ نفر دیگر نیز در حال جذب و ورود به عرصه‌های هیأت علمی هستند.

انصاری درباره برگزیدگان این جشنواره نیز گفت:‌ از بین ۶۰ هزار ممتاز علمی و پژوهشی ۷۰ نفر انتخاب شدند و امروز۳۴ نفر از آنان جایزه ملی ایثار را دریافت کردند.

در ادامه مراسم دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور ما مسیر رشد و تعالی خود و همچنین بقای خود را براساس رشد علمی می‌بیند و دلیل پافشاری مقام معظم رهبری در زمینه علم نیز همین است. ملتی قدرتمند است که توان علمی بیشتری داشته باشد. اگر به معنای واقعی می‌خواهیم راه شهدا را ادامه بدهیم باید به طور بی‌وقفه به تلاش علمی خود بیفزاییم زیرا با همین پیشرفت علم است که می‌توانیم کشور و ملت‌مان را در جهان سرافراز کنیم.

وی خطاب به فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: همان طور که پدران شما راهشان را به درستی انتخاب کردند شما نیز با جهاد علمی راه آن‌ها را ادامه می‌دهید و این بهترین کار در راستای خدمت به انقلاب محسوب می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت:‌اگر جامعه بیش از اندازه سیاسی شود به توسعه و رشد علمی کشور آسیب خواهد زد. بنابراین باید همواره در همه کارها حد وسط را انتخاب کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: در وزارت بهداشت نیز از زمان تأکید امام خمینی (ره) از سال ۶۵ تاکنون در مورد مسائل آموزشی و تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر اقدامات مورد نظر و قانونی انجام شده است و امیدواریم بتوانیم با تقویت نخبگان به اداره کشور توسط آن‌ها کمک کنیم.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: موضوع سلامت نیز در کنار امنیت جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود. از سوی دیگر بیشترین نیاز جامعه ما به دانش و اخلاق است و هر چقدر در این زمینه پیشرفت داشته باشیم در سالم‌ماندن محیط جامعه و ارائه خدمات تأثیرات مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم گفت:‌ در حال حاضر ۲۱۸ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و جذب آن‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت ما قرار دارد و تا ۲۰ اسفند هم برای جذب این عزیزان فرصت هست که می‌توانند ثبت‌نام کنند و اگر موفق نشدند رزومه خود را به دفتر بنده ارسال کنند تا کارهای آن‌ها را پیگیری کنیم. البته کار استخدام ۳۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان سال گذشته هم اکنون در حال انجام است.

به گفته میرزاده در حال حاضر ۲۵۲۹ نفر از همکاران دانشگاه آزاد جزو جامعه شاهد و ایثارگر هستند و ۵۴۷ نفر نیز از این جامعه جزو هیأت علمی این دانشگاه محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر از تسهیلات دانشگاه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال از جامعه هدف الف ما ۱۱۸ هزار نفر اصلا شهریه نمی‌پردازند.

میرزاده همچنین اعلام کرد: تاکنون ۵۴ یادمان شهید در دانشگاه‌های آزاد کشور ساخته شده و باقی مانده آن‌ها تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین یاد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی را گرامی داشت.

صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: ما میزبان ۶۳ هزار دانشجو از جامعه شاهد و ایثارگر هستیم که ۵۱ هزار نفر آن‌ها در رشته کاردانی و کارشناسی، ۹۷۰۰ نفر در مقطع ارشد و ۲۳۰۰ نفر نیز در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

برنامه پایانی این مراسم تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر بود.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737531

وب گردی

وب گردی