منوری: تشریح دستاوردهای جشنواره جهادگران علم و فناوری

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به دستاوردهای جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: در دو روز برگزاری این جشنواره در مجموع ۱۱ محصول دانش بنیان و تجاری شده یا در آستانه تجاری‌سازی شدن رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین منوری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد برگزاری چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با اشاره به نتایج و دستاوردهای آن اظهار داشت: در این جشنواره که با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد مقامات کشوری و لشکری و همچنین مراجعان و دانشجویان از اختراعات و ابتکارات بیش از 300 مبتکر که در قالب 290 طرح ارائه شده بود بازدید کردند.

وی بیان کرد: در دو روز برگزاری این جشنواره در مجموع 11 محصول دانش بنیان و تجاری شده یا در آستانه تجاری‌سازی شدن رونمایی شد.

منوری اضافه کرد: علاوه بر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان این دانشگاه و مقامات سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری، سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور، قشقاوی معاون وزیر خارجه، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی و حجت الاسلام اشراقی و چند از معاونان وزارتخانه ها و تعدادی از نمایندگان مجلس از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان بسیج علمی پژوهشی و فناوری و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می‌شود

وی خاطر نشان کرد: در این اختتامیه از طرح‌ها، پژوهش‌ها و محصولات برتر و نیز از خانواده شهدا با اهدای لوح و جوایزی تقدیر می‌شود. ایده اصلی برگزاری این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی پس از دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری در آبان ماه جاری در نمایشگاه مطبوعات شکل گرفت.

منوری گفت: پس از آن در جریان بازدید حمید میرزاده از نمایشگاه دستاوردهای بسیج درآذرماه و همزمان با هفته بسیج مقرر شد تفاهم نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری منعقد شود و قرار شد در اسفند ماه جاری چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در محل دائمی نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی که به تازگی افتتاح شده بود برگزار شود.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در همان زمان معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگانی از سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری ماموریت یافتند پیش نویس تفاهم نامه ای را که در افتتاحیه این جشنواره امضا شد تهیه کنند تا پیش از برگزاری این جشنواره تفاهم‌نامه امضا شود که به علت تقارن با ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقررشد انعقاد تفاهم‌نامه نیز همزمان با جشنواره صورت گیرد.

وی به فضای سه هزار مترمربعی نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که بنا به دستور حمید میرزاده از این پس قرارگاه جهاد علمی و فناوری کشور خواهد بود آمادگی این را دارد که نمایشگاه های حوزه علم پژوهش و فناوری دستگاههای اجرایی و نیز موسسات خصوصی و دانشگاهها را برگزار کند.

منوری خاطر نشان کرد: دسترسی مناسب از دو اتوبان شهری و داشتن فضای پارکینگ و نزدیکی به سالن بزرگ همایش‌های شهید مطهری را از امتیازات مهم این محل نمایشگاهی است.

منبع: فارس

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737534

وب گردی

وب گردی