تظاهرات طرفداران رئیس جمهور کره جنوبی در سئول

طرفداران پارک گئون هی رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی روز چهارشنبه در سئول پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایسکانیوز طرفداران پارک گئون هی رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی روز چهارشنبه در سئول پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره انگلیسی، به رغم اینکه تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات در مقایسه با تظاهرات چند ماه گذشته مخالفان پارک کمتر بوده است، به نظر می رسد این جنبش در حال رشد است.

طرفداران رئیس جمهور کره جنوبی خواستار این هستند که استیضاح وی باطل شود.

هری فاست، خبرنگار الجزیره انگلیسی در این باره گفت طرفداران رئیس جمهور کره جنوبی روز به روز سازماندهی خود را بهتر می کنند. آنها گزارش های رسانه ها درباره تحقیقات مختلف در خصوص رئیس جمهور را دیده اند. آنها معتقدند در کره جنوبی نیز مثل آمریکا اخبار کذب منتشر می شود. آنها می گویند نظام ریاست جمهوری مبتنی بر قانون اساسی در کره جنوبی تضعیف شده است. طرفداران پارک در مقایسه با مخالفان بسیار اندک هستند و فقط 15 درصد از مردم کره جنوبی با استیضاح وی مخالفت کرده اند و حدود 80 درصد از آن حمایت کرده اند. اما با این حال تعداد طرفداران رئیس جمهور که به خیابان ها می آیند در حال افزایش است.

روز چهارشنبه در کره جنوبی به مناسبت روز ملی استقلال ، تعطیل است و این تظاهرات به نوعی جنبه ملی گرایانه به خود گرفته است. برخی تظاهر کنندگان در این تظاهرات در کنار پرچم کره جنوبی پرچم آمریکا را نیز در دست گرفته اند. تعداد زیادی اتوبوس نیروهای پلیس در اطراف محل برگزاری تظاهرات مستقر شده اند. همزمان با تظاهرات طرفداران پارک گئون هی، مخالفان رئیس جمهور نیز در فاصله اندکی از آنها تظاهرات برپا کردند.

رئیس جمهور کره جنوبی سال گذشته بر سر رسوایی فساد در پارلمان استیضاح شد.

مقامات دادستانی می گویند وی به یکی از یاران نزدیک خود اجازه داده بود در امور دولت مداخله کند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737538

وب گردی

وب گردی