رفع۱۰ درصدی مشکل اشتغال جوانان با بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:می توان با بهره گیری از توان سمن‌ها حداقل ۱۰ درصد از مشکل اشتغال جوانان را حل کرد که این امر با افزایش کمی و کیفی سمن‌های جوانان امکان پذیر است.

به گزارش ایسکانیوز، رضا حجتی در حاشیه برگزاری چهارمین گردهمایی معاونان فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که در شیراز برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران افزود: لازم است جوانان را به مشارکت تشویق و آنان را در این زمینه آگاه کنیم تا آنان به سمت مشارکت نهادمند اجتماعی سوق پیدا کنند، علاوه بر آن جوانان را ترغیب کنیم که در جهت حل مشکلاتی مانند آسیب‌های اجتماعی و کارآفرینی گام بردارند.

حجتی با بیان اینکه در تلاش برای به رسمیت شناخته شدن اعتبار نامه سمن ها از سوی دستگاه‌های دولتی هستیم، اظهارکرد: دولت موظف به برون سپاری امور تصدی گرایانه شده است. در شورای عالی جوانان نیز قرار شد امور تصدی گرایانه احصاء و بخشی از این امور که قابل انجام از سوی سمن‌هاست، مشخص شود.

حجتی تاکید کرد: باید بین سمن‌های جوانان و دستگاه‌های دولتی هماهنگی انجام دهیم تا کارها برون سپاری شود. در حال حاضر مدیران دولتی تحت تسلط تفکر دولتی هستند. به منظور برون سپاری امور دولتی باید عزمی جدی وجود داشته باشد و ما در این زمینه با معاونان فرهنگی و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان صحبت کردیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات حقوقی سمن‌ها گفت: سمن‌ها به عنوان شخصیت حقوقی با دستگاه‌های دولتی مشکلاتی دارند که از جمله آنها می‌توان به مسائل مالیاتی اشاره کرد بنابراین تا حد امکان معافیت مالیاتی لازم است برای آنها لحاظ شود.

از معاونان امور جوانان خواستیم که از تخصیص کمک‌های دولت به سازمان‌های مردم نهاد جوانان مضایقه نشود و مشکلات آنها حل و با ذیحسابان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

حجتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اصلی‌ترین مشکل سمن‌های جوانان ثبت حقوقی آنهاست. در سال 83 تفاهم نامه‌ای میان وزارت کشور و سازمان ملی جوانان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شده بود که بر اساس آن گروه‌های سنی زیر 30 سال برای تشکیل سمن باید از سازمان ملی جوانان وقت مجوز فعالیت موقت می‌گرفتند و پس از 30 سالگی به منظور دریافت مجوز فعالیت از وزارت کشور اقدام می‌کردند.

حجتی در پایان گفت: ما در حال انجام مذاکرات با وزارت کشور هستیم تا بر اساس تفاهم نامه سال 83 اصرار و تاکید شود و بدین ترتیب مشکلات ثبت حقوقی سمن‌ها حل شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737546

وب گردی

وب گردی