واترپلو دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال قهرمانی در فینال

بازی رفت فینال بیست‌و‌ششمین دوره لیگ‌برتر واترپلو بین تیم‌های سایپا و دانشگاه آزاد روز جمعه (۱۳ اسفند ۱۳۹۵) به میزبانی سایپا در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دو تیم دانشگاه آزاد و سایپا با موفقیت در دور گروهی و پلی‌آف، هفته گذشته (پنجم اسفند 13955) به عنوان فینالیست‌های لیگ برتر واترپلو در سال 1395 معرفی شدند.

دانشگاه آزاد از ابتدای رقابت‌ها خود را بعنوان مدافع قهرمانی نشان داده بود و تا به اینجا بدون شکست به کار خود ادامه داده است. این تیم برای صعود به فینال کار دشواری را پیش رو نداشت. دانشگاه آزاد توانست در دو بازی رفت و برگشت تیم گچساران حریف شگفتی ساز این دوره از مسابقات را در مجموع با نتیجه 22 بر 13 شکست دهد و به عنوان نخستین فینالیست امسال معرفی شود.

سایپا که اولین حضور خود در لیگ برتر واترپلو را تجربه می‌کرد برای فینالیست شدن کار دشواری پیش رو داشت. سایپایی ها که به عنوان تیم دوم پشت سر دانشگاه به پلی‌آف رسیده بودند پس از شکست 9 بر 7 امیدیه در خانه خودش برای دور برگشت با خیال آسوده تری در تهران از این تیم میزبانی می‌کردند. سایپا در بازی برگشت در یک نبرد جنجالی و زیبا موفق شد نایب قهرمان سال گذشته لیگ برتر را با نتیجه 11 بر 7 شکست دهد و حریف دانشگاه آزاد در فینال شود.

از ساعت 15 روز جمعه (13 اسفند 1395) فینالیست‌های این دوره از لیگ برتر واترپلو به آب می‌زنند. بازی رفت و برگشت این دو تیم در تهران برگزار می‌شود.

سایپا و دانشگاه آزاد در این فصل دو بار با هم مسابقه داده‌اند که بازی رفت این دو تیم در مرحله گروهی به تساوی انجامید و سایپا موفق شد تنها تیمی باشد که در این دوره از رقابت‌ها از دانشگاه امتیاز می گیرد، اما در دیدار برگشت دانشگاه آزاد با ادامه روند پیروزی‌های خود ، موفق به شکست سایپا با نتیجه 10 بر 6 شدند.

سایپایی‌ها با در اختیار داشتن بازیکنان جوان و ملی پوش خود امید زیادی دارد تا بتواند در اولین حضور خود در این رقابت‌ها دست پر خارج شوند. دانشگاه آزاد هم برای کسب سومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر بدنیال این است که گام نخست قهرمانی را محکم بردارد و کارش را برای بازی برگشت آسان سازد.

جدال مربیان جوان و خوش فکر این دو تیم هم از جذابیت های اصلی این مسابقه است. علیرضا شهیدی پور و مهدی پنام تاش که هر دو سابقه عضویت در کادر فنی تیم ملی واترپلو را هم در کارنامه دارند، با شناخت کامل از بازی بازیکنان پای به استخر مسابقه می گذارند. باید دید جنگ تاکتیک ها به سود کدام یک تمام می‌شود و چه تیمی در نهایت جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. مسعود رضوانی و دایی‌تقی داوران و هادی بیک هم ناظر این دیدار حساس هستند.

برنامه رده‌بندی و فینال بیست‌و‌ششمین دوره لیگ برتر واترپلو به شرح زیر است:

دور رفت فینال: سایپا – دانشگاه آزاد (تهران - 13 اسفند 1395 ساعت 15)

رده‌بندی: نفت و گاز گچساران – نفت امیدیه (تهران - 19 اسفند 1395 ساعت 15:30)

دور برگشت فینال: دانشگاه آزاد – سایپا (تهران - 19 اسفند 1395 ساعت 17:00)

601

کد خبر: 737554

وب گردی

وب گردی