اتاق صنعت و بازرگانی دوبی در ایران دفتر می‌زند

ماجد سیف الغریر، رییس هیات مدیره اتاق صنعت و بازرگانی دوبی در مصاحبه با پایگاه خبری زاویا گفت: این اتاق سرگرم بررسی گشایش یک دفتر در ایران است و بزودی دفتری هم در هند خواهد گشود.

به گزارش ایسکانیوز؛ اتاق صنعت و بازرگانی دوبی که در سال ۱۹۶۵ به عنوان یک سازمان دولتی غیرانتفاعی به منظور حمایت و معرفی جامعه بازرگانی این امیرنشین تاسیس شد، در حال حاضر هفت دفتر نمایندگی بین المللی در جمهوری آذربایجان، اتیوپی، کردستان، غنا، موزامبیک، کنیا و چین دارد.

الغریر در این مصاحبه گفت: ما امیدواریم بزودی بازارهایی را بگشاییم و اگر بتوانیم در ایران حضور پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: حضور در ایران به شرایط بستگی دارد و هیچ بازه زمانی برای این منظور مشخص نشده است.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی نگران قدرت ایران در خاورمیانه هستند اما دوبی که قطب تجارت خلیج فارس و میزبان ده‌ها هزار ایرانی است، روابط تجاری و سرمایه گذاری قوی با ایران حفظ کرده است.

پس از اینکه قدرتهای جهانی و ایران در سال ۲۰۱۳ به توافق هسته ای دست پیدا کردند، شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، حاکم دوبی و نخست وزیر امارات متحده عربی جامعه جهانی را به حمایت از این توافق فراخواند.

عمده واردات ایران از شورای همکاری خلیج فارس که در سال ۲۰۱۵ به ۳۷ میلیارد دلار بالغ شد، صادرات از امارات بود که از طریق بنادر دوبی وارد شدند. ایران حدود ۱۶ درصد از بازار صادرات مجدد امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۴ را تشکیل داد.

رییس هیات مدیره اتاق صنعت و بازرگانی دوبی همچنین اظهار کرد این اتاق در آینده نزدیک و احتمالا در سال جاری در هند دفتر دایر خواهد کرد.

وی گفت: ما در آینده کشورهایی مانند هند را هدف گرفته ایم که امروز اقتصادهای بزرگی نزدیک ما هستند.

هند سومین صادرکننده بزرگ به امارات متحده عربی است و در حدود ۹.۲ درصد از واردات این کشور سهم دارد. این کشور آسیایی همچنین واردکننده بزرگ کالا از امارات متحده عربی است و حدود ۱۴.۹ درصد از صادرات امارات و حدود ۸.۷ درصد از صادرات مجدد امارات به هند انجام گرفته است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:پورعرب

402/601

کد خبر: 737559

وب گردی

وب گردی