امیری:  لایحه حمایت از محیط بانان به زودی به مجلس می رود

معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: لایحه حمایت از محیط بانان در جلسه هیات دولت به تصویب رسید و به زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی امیری روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: لایحه دولت برای حمایت از محیط بانان یکی از موضوعاتی بود که همواره مورد سوال قرار می گرفتیم که از طرف سازمان حفاظت محیط زیست لایحه ای در این زمینه تهیه و در بخش های مختلف کمیسیون دولت بررسی شد و در جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این لایحه به زودی به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود و محیط بانان در سراسر کشور از حمایت های لازم حقوقی برخوردار می شوند و انتظار ما این است که مجلس هر چه زودتر این لایحه را در دستور کار قرار دهد تا به تصویب برسد.
معاون رییس جمهوری همچنین به لایحه دولت برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری، کمتر توسعه یافته و مرزی اشاره و خاطرنشان کرد: این لایحه در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس قرار گرفت و خوشبختانه تصویب شد.
امیری افزود: امیدواریم هر چه زودتر بعد از بررسی بودجه سال 1396 این لایجه که برای دولت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دولت نیز از مجلس تقاضا کرده در اولویت قرار گیرد در صحن علنی مجلس مطرح شود.
وی ادامه داد: تصویب این لایحه می تواند تحول قابل توجهی در اشتغال مناطق مرزی، روستایی، عشایری و کمتر توسعه یافته ایجاد کند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که برخی لایحه دولت برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی در جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را انتخاباتی می دانند، گفت: واقع موضوع اینطور نیست، این موضوع یک سابقه طولانی دارد، لایحه دولت را در اوایل آذرماه به مجلس تقدیم کردیم.
امیری افزود: بحث اشتغال روستایی موضوعی است که برای دولت از اهمیت زیادی برخوردار بوده است نباید به هر موضوعی شکل انتخاباتی دهیم.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مناطق روستایی، عشایری و مرزی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و همواره دغدغه دولت بوده و در سنوات گذشته در دولت تدبیر و امید برنامه های دیگری برای مناطق مرزی اجرا شده است اما از جهت برنامه زمان بندی که وجود داشته تا کارهای کارشناسی انجام شده به پاییز سال جاری رسید.
معاون رییس جمهوری گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس با این لایحه موافقت کنند و تصویب شود و به محض تصویب برنامه اجرایی آن در بخش های مختلف دولت آماده است و بلافاصله اجرا می شود.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 737565

وب گردی

وب گردی