عراقچی: ایران و روسیه همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که وزیران خارجه ایران و روسیه به طور مرتب با یکدیگر دیدار می‌کنند، گفت: وزرای ایران و روسیه آخرین بار در مونیخ با یکدیگر ملاقات داشتند، بنابراین ما و روسیه همکاری بسیار خوبی با هم داریم.

به گزارش ایسکانیوز، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به سر می‌برد به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: به طور قطع ما با روسیه در تمام سطوح رایزنی و ارتباط داریم. من به تازگی به مسکو سفرکرده و با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کردم.

عراقچی با اشاره به تحولات جدید به وجود آمده در آمریکا، ادامه داد: ما درخصوص جنبه‌های مختلف اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبادل نظر کردیم، همچنین وزرای ما به طور مرتب با یکدیگر دیدار می‌کنند، آنها آخرین بار در مونیخ با یکدیگر ملاقات داشتند؛ بنابراین ما و روسیه همکاری بسیار خوبی با هم داریم.

به گزارش اسپوتنیک، ایران و گروه 1+5 در ژوئیه 2015 به یک توافق هسته ای جامع دست یافتند که براساس آن ایران در ازای لغو تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور پذیرفت برنامه‌ی هسته‌ای اش را محدود کند. دونالد ترامپ رییس جمهو ر آمریکا با این توافق مخالفت کرده و گفته است قصد دارد دوباره بر سر آن مذاکره کند. این در حالی است که دیگر طرف های این توافق تاکید می کنند که برجام یک توافق دو جانبه میان تهران و واشنگتن نیست بلکه توافقی چند جانبه است و آمریکا نمی تواند به تنهایی آن را برهم بزند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 737586

وب گردی

وب گردی