بروز سالانه 100 هزار سکته مغزی در ایران/ انتخاب 55بیمارستان برای درمان این بیماری

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشریح برخی اقدامات انجام شده برای درمان سکته‌های مغزی در کشور گفت: در اورژانس پیش بیمارستانی کدی با عنوان "کد سما" برای انتقال بیماران سکته مغزی به 55 بیمارستان منتخب برای درمان این بیماری تعریف شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در نهمین همایش کشوری و بین المللی سکته‌های مغزی با بیان اینکه در ایران دومین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی، سکته‌های مغزی هستند، گفت: سالانه در ایران 100 هزار سکته مغزی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر این بیماری درمان دارد و می‌توان از بروز عوارض آن پیشگیری کرد؛ به طوریکه علاوه بر کنترل فشار خون، چربی خون، افزایش تحرک و ... ما در وزارت بهداشت برای درمان این بیماری نیز برنامه‌ریزی‌هایمان را از یک سال گذشته آغاز کردیم و در حال حاضر 55 بیمارستان منتخب در 25 شهر برای درمان سکته‌های مغزی تعیین شده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین از این پس بیماران مبتلا به سکته مغزی در این بیمارستان‌ها و در بخش‌های ویژه مراقبت از بیماران سکته مغزی خدمت دریافت می‌کنند و درمان‌های نوین به آنها ارائه می‌شود که یکی از این درمان‌ها استفاده از داروهایی است که جریان خون را مجددا برقرار می‌کند.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین گفت: بر این اساس در اورژانس پیش بیمارستانی هم کدی را با عنوان «کد سما» برای انتقال بیماران سکته مغزی به بیمارستان‌های منتخب تعریف شده است.

آقاجانی همچنین اظهار کرد: در عین حال در دولت یازدهم 2400 آمبولانس مجهز که برخی از آنها امکانات ICU را هم دارند به ناوگان اورژانس کشور اضافه شدند و این اتفاق کاری بزرگ بود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 737619

وب گردی

وب گردی