موگرینی امروز راهی شش کشور بالکان می شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی امروز (چهارشنبه) سفر خود را به شش کشور منطقه بالکان آغاز می کند، که تنش های قومی و سیاسی در حال تضعیف همگرایی اروپاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بالکان این سایت (Balkan Insight)، فدریکا موگرینی به کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کوزوو، مونته نگرو، صربستان و مقدونیه سفر می کند.
موگرینی پیش از این سفر گفت: تلاش می کنم تا شاهد این باشیم که هر یک از شرکایمان در غرب بالکان در مسیر اصلاحات و اصول اتحادیه اروپا گام بردارند و تضمین کنند که این مسیر غیرقابل برگشت است. همکاری های منطقه ای و روابط خوب همسایه ها در این زمینه ضروری خواهند بود.
موگرینی قرار است روز چهارشنبه در نشست ویژه در پارلمان مونته نگرو سخنرانی کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین قرار است با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.
این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه سفر خود به مقدونیه نیز خواهد رفت، جایی که حامیان حزب حاکم سابق (VMRO-DPMNE) علیه تشکیل دولت ائتلافی سوسیال دموکرات جدید این کشور که آنها مدعیند منافع ملی این کشور را در خطر قرار داده، تظاهرات می کنند.
موگرینی در سفرش به بلگراد احتمالا در مورد آینده مذاکرات تحت هدایت اتحادیه اروپا میان صربستان و کوزوو با مقامات صربستان مذاکره خواهد کرد. روابط صربستان و کوزوو از ژانویه تیره و تار شده است. کوزوو در سال 2008 اعلام استقلال کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان این سفرهایش در آلبانی حضور خواهد یافت جایی که مخالفان دمکرات همچنان به دولت سوسیالیست این کشور معترض هستند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737622

وب گردی

وب گردی