امضای تفاهم نامه همکاری بین کالج پترل کانادا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی  گفت:  به منظور توسعه همکاری‌های بین این دانشگاه و پترل کانادا تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فاضل لاریجانی با ابراز رضایت از امضای این تفاهم نامه همکاری اظهار کرد: امیدوارم که این نقطه شروع و عطفی برای همکاری با دیگر دانشگاهها در بین دانشگاههای معتبر خارجی باشد.

وی با اشاره به موضوعات این تفاهم نامه اظهار کرد: این تفاهم نامه برای فعالیت در حوزه های علمی و فرهنگی و به صورت منافع مشترک در رشته های فنی و مهندسی و فن آوری، علوم، علوم پزشکی، کسب و کار، هنر و همچنین تمهیدات علمی برای اعضای هیت علمی، محققان، بورسیه های دکتری و همچنین سمینارهای آنلاین و کارگاه های آموزشی به مدت پنج سال بین دودانشگاه منعقد شد.

دکتر حسین بنی جمالی رییس کالج پترل کانادا با ابراز خرسندی از این تفاهم تصریح کرد: آنچه فرهنگ دو کشور را به هم نزدیک می کند ارتباط آموزشی و فرهنگی آن دو کشور است.

وی با بیان اینکه برنامه های کوتاه مدت و میان مدت زیادی از طرف کالج پترل کانادا تهیه شده تا بتوانیم یک فارغ التحصیل کارآفرین داشته باشیم تصریح کرد: برای جذب دانشجو در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی می نماییم.

بنی جمالی با بیان اینکه این دوره ها می تواند به صورت دوره های مشترک در ایران و کانادا برگزار شود اظهار کرد: هدف این دوره ها برگزاری پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است، به نحوی که دوره های اولیه در واحد آیت الله آملی و دوره های پیشرفته در کانادا برگزار شود.

رییس کالج پترل با اشاره به اینکه امکان برگزاری دوره های الکترونیکی نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: این دوره می تواند به صورت یک ساله که منجر به اخذ دیپلم شود یا به صورت دوره های کوتاه مدت بین المللی در واحد آیت الله آملی یا کانادا با محوریت واحد آیت ا... آملی برگزاری شود.

دکتر حسین ابراهیمی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اعلام کرد: واحد آیت الله آملی یکی از واحد های پیشرو در حوزه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه تلاش های خوبی برای بین المللی شدن این واحد انجام شده است عقد تفاهم نامه همکاری واحد آیت الله آملی با کالج پترل را به فال نیک گرفت.

ابراهیمی اظهار کرد: این تفاهم نامه می تواند نقطه عطفی برای همکاری در زمینه های مختلف با دانشگاههای دیگر کانادا با ایران باشد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737633

وب گردی

وب گردی