دستت را به من بده؛ این خانه دور نیست

پشت برخی کلمات یک دنیا حس و معنا پنهان شده. بعضی از کلمات به مخاطب نیرو می دهد و وادارش می کند که فکر کند و چندی بعد دست دلش را بگیرد و ببرد نیاوران بدون اینکه به ترافیک خیابان باهنر فکر کند و برسد به سه را یاسر و جنب گل سنگ ، از  سر بالایی مرکزنگهداری از فرزندان بی سرپرست قدوسی  بالا برود و برسد به هفدهمین جشنواره خیریه جشن آرزوها که انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان ( هیات امنا خانه کودکان و نوجوانان بهزیستی شهیدقدوسی)  با همکاری  سازمان بهزیستی برگزار کرده  است.

زهره حاجیان- فرزندان بی سرپرست و مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست همیشه یکی از دغدغه های هر فردی محسوب می شود اما زمانی که نام جشن آرزوها به میان می آید و ارتباطش با کودکانی که در مزاکر بهریستی نگهداری می شوند قصه فرق می کند.

وقتی نام جشن آرزوها به میان بیاید قصه فرق می کند

انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان هر سال در اسفندماه و در آستانه سال نو را به این کار زیبا اختصاص داده اند و به گفته مدیر عامل انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان این یک کارفرهنگی و بیشتر دلی است وهمیشه دربرگزاری جشنواره بروقفی بودن مجتمع و حرمت نهادن به نیت والای واقف مجموعه شادروان" حسن کوروس" - که دروصیت نامه خود همواره بر نگهداری از فرزندان بی سرپرست تاکید کرده اند –دقت شده است.

دست به دست هم دهیم به مهر

مهندس وحید قربانی با اشاره به اینکه امسال هفدهمین دوره برگزاری این جشنواره است می گوید: در این جشنواره سعی می شود که مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست به هنرمندان ، ورزشکاران ، صاحبان صنایع و اقشار مختلف مردم معرفی شود و کسب در آمد از این جشنواره در اولویت پایین تری قرار دارد و هرسال اتفاقات مبارکی پس ازجشنواره رخ می دهد به عنوان مثال پزشکان یا دندانپزشکانی که در این جشنواره شرکت می کنند موارد درمانی فرزندان را به رایگان تقبل می کنند و این اتفاق خوبی است چرا که اگر قرار باشد مشکلات پزشکی و یا دندانپزشکی بچه ها در مراکز درمانی بیرون از مرکز انجام شود هزینه هنگفتی در بر دارد.

قربانی ادامه می دهد:معلم های زیادی اعلام آمادگی می کنند وبه فرزندان مرکز درس می دهند و یا ورزشکارانی ورزش های رزمی را به بچه ها می آموزند و هر کسی که می تواند قدمی برای بچه ها بر دارد با اشتیاق و علاقه این کار را انجام می دهد .

وی با تاکید بر اینکه انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان همکاری خوبی با سازمان بهزیستی دارد می گوید: ما امیدواریم این مرکز همواره تحت نظارت سازمان بهزیستی به عنوان مرجع صلاحیتدار نگهداری از کودکان نیازمند و محرومان و معلولان قرار داشته باشد و بهزیستی نیز همانطور که تا کنون ثابت کرده ، با امانتداری کامل در حفظ این موقوفه ارزشمند و نیت والای واقف کوشا باشد.

مدیر عامل انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان با تشکراز روسای سازمان بهزیستی از شروع کار جشنواره در طول سالهای گذشته تاکنون حمایت کرده اند می گوید:دکتر محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور،دکتر فقیه، دکترمسعودی فرید معاون اموراجتماعی بهزیستی کشور، دکتر نفریه، دکتر ابراهیم غفاری، دکتر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران ،دکتر خاکی ، دکتر نصر، دکتر فریبا درخشان نیا، مهندس بتو،دکتر یلالی مدیر شمیرانات، اسماعیل داغستانی و مدیر مرکز آقای پرورش همواره همراه ما بوده اند.

وحید قربانی می گوید: واقعا نمی توان زحمات ارزشمند و حمایت های بی دریغ حاج آقا میرمحمدصادقی بزرگ خیر کشور و خانواده محترم واقف مرکز آقای کورس و اعضای محترم هیات مدیره انجمن مانند خانم مهندس چهره عالم ، خانم مهندس جهرمی ، آقا و خانم جلیلی ، خانم طباطبایی ، آقای فرخی ،آیدا قربانی و سایر اعضا و داوطلبان پرتلاش و مهربان انجمن را نادیده گرفت.

مدیر عامل انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان با اشاره به اینکه همه اقشار مختلف مردم با مهر و دوستی از این حرکت اجتماعی و انسانی و خداپسندانه با حضور خود حمایت می کنند می گوید: در این میان هنرمندان بزرگ که همیشه در این عرصه پیشتازند واز هنرمندان بزرگی که با حضورشان انجمن را یاری کردند می توان از اصغر فرهادی ،بهرام بیضایی ، بهمن فرمان آرا ، رخشان بنی اعتماد، رضا کیانیان ، علی معلم ، عبدالله اسکندری ، فاطمه معتمدآریا ، لیلا حاتمی ، گوهر خیراندیش ، آذرمعماریان ، بهاره رهنما ، لادن مستوفی ، ستاره و لاله اسکندری ، افسانه بایگان ، رضا یزدانی ،گروه موسیقی سون ، علی زندوکیلی ، گروه موسیقی دنگ شو،سیامک عباسی ، علی اوجی ، رامبد جوان ، صابر ابر ، سحر دولتشاهی ،لیلی رشیدی ،روزبه نعمت الهی ، مجیدصالحی ،بهاره کیان افشار ،شقایق دهقان ،پیمان قاسم خانی ،فرهاد آییش ، مائده طهماسبی ، شیلا خداداد،مریم سعادت ،علی لهراسبی ،محمدرضا غفاری ، پندار اکبری ، کورش تهامی ،جواد عزتی ،محمدرضاگلزار ،محسن یگانه ،مهدی جهانی ،یاس بختیاری ،کمند امیرسلیمانی ،الیکا عبدالرزاقی ،افسر اسدی ،علیرضا رئیسیان ،سامان مقدم ، گلاره عباسی ، مجید و نیکی مظفری ،نفیسه روشن ، لیلا اوتادی و .... نام برد.

نمای زیبایی از همکاری منقابل بخش دولتی و خصوصی

قربانی تاکید می کند: فعالیت های انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان و سازمان بهزیستی نمای زیبایی از همکاری متقابل بخش دولتی و انجمن های مردمی را به نمایش می گذارند و بهزیستی توانسته در این مرکزدر جذب اقشارمردم موفق عمل کند و اگر همین روال را در مراکز دیگر انجام دهد می تواند افراد بیشتری از مردم و به ویژه جوانان را جذب کند.

از نکات قابل توجه این دوره جشنواره می توان به حضوراستاد اصغر فرهادی در اختتامیه آن که درست دو روز قبل ازمراسم اسکار بود و تقدیر از آتش نشانان و سازمان آتش نشانی که رشادت و جوانمردی شان را در حادثه تلخ پلاسکو به نمایش گذاشتند اشاره کرد.

انجمن و شرکت کنندگان ضمن تقدیر از تصمیم استاد اصغر فرهادی بخاطر شرکت نکردن در مراسم اسکارفیلم فروشنده به دلیل قانون ضدانسانی و تبعیض آمیز رییس جمهور آمریکا مبنی بر عدم صدور ویزا به ایرانیان و برخی کشورهای مسلمان ، برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی کردند.

بوی عیدی ...

در پایان مراسم فرزندان مجتمع ترانه بوی عیدی را اجرا کردند و وحیدقربانی ضمن تشکر از همه مردم و هنرمندان و مسئولین در سازمان بهزیستی و شهرداری تهران و نیروی انتظامی که بصورت شبانه روزی در تامین امنیت مجتمع تلاش کرد تشکر کرد و گفت:آرزو می کنم سال ١٣٩٦ برای همه مردم جهان و خصوصاً ملت بزرگ ایران و سرشار از تندرستی و مهر و دوستی و مهربانی و نیکی و برکت و روشنی باشد.

خیریه انجمن دوستداران فرزندان آسمان 30 عضو دارد که داوطلبانه با انجمن همکاری می کنند و برای برگزاری جشنواره دو هفته قبل و یک هفته بعد از مراسم تلاش می کنند که جشن آرزوها به بهترین شکل برگزار شود .

گفتنی است برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در هفدهمین جشنواره خیریه جشن آرزوها برای فروش محصولات فرهنگی خود حضور داشت و به گفته مسئولان غرفه درآمد حاصل از فروش این محصولات صرف تهیه غذا برای ذینفعان پروژه این سازمان در ایران خواهدشد.

انجمن خیریه دوستداران فرزندان آسمان در اختتامیه جشن خیریه که جشن آرزوها نام داشت موفقیت استاد اصغر فرهادی در کسب جایزه اسکار را تبریک گفتند.

فرقی نمی کند عقربه های ساعت چه زمانی از سه شنبه را نشان دهد آنچه دیدنی است حضور مردم و هنرمندان در مرکز قدوسی و صدای فرزندانی که است که مهربانی را با مردم تجربه می کنند.

خبرنگار و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 737635

وب گردی

وب گردی