داعش: در چین جوی خون راه می‌اندازیم

داعش به تازگی ویدئویی منتشر کرده و در آن تهدید کرده است در چین دست به حملات تروریستی خواهد زد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعدادی از عناصر داعش از نژاد "اویغور" (یکی از اقلیت‌های قومی ساکن چین) وعده دادند "به خانه خود باز خواهند گشت و رودهایی از خون را جاری خواهند کرد." این نخستین تهدید عناصر داعش علیه چین به شمار می‌رود.

این تهدید، روز دوشنبه و در یک ویدئوی منتسب به شاخه‌ای از گروه تروریستی داعش در غرب عراق اعلام شد. در این ویدئو، تصاویری از داعشی‌های اویغور دیده می‌شوند.

چین سال‌ها اویغورهای تبعیدشده را به انجام حملاتی در ناحیه خودمختار سین‌کیانگ متهم کرده است. اکثر جمعیت این ناحیه را اویغورها تشکیل می‌دهند.

در این ویدئو، یک شبه‌نظامی اویغور پیش از اعدام فردی که متهم به جاسوسی شده است، چین را تهدید می‌کند.

بر اساس ترجمه یک گروه اطلاعاتی آمریکایی، این داعشی در ویدئوی مذکور خطاب به دولت چین می‌گوید: "ما سربازان داعش هستیم و می‌خواهیم این را با زبان اسلحه به شما تفهیم کنیم. ما رودهایی از خون جاری خواهیم کرد و انتقام مظلومان را خواهیم گرفت."

بسیاری از اویغورها از سرکوب فرهنگی و دینی از جانب دولت چین شکایت می‌کنند.

دکتر "مایکل کلارک" – کارشناس سین‌کیانگ در کالج امنیت ملی دانشگاه استرالیا – به خبرگزاری فرانسه گفت این نخستین باری است که گروه تروریستی داعش، چین را تهدید می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام این‌که شخصا این ویدئو را مشاهده نکرده است، گفت: "تروریست‌های واقع در شرق چین تهدید بزرگی برای امنیت چین به حساب می‌آیند." وی همچنین همکاری بین‌المللی را لازمه مبارزه با این تروریست‌ها دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737644

وب گردی

وب گردی