کشور از بیماری‌های عفونی رنج می‌برد/ حرکت جامعه ایران به سمت سالمندی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: کشورما از بیماری های عفونی رنج می‌برد و در واقع ما نیازمند پروتکل‌های تشخیص درمانی در زمینه دررفتگی مفصل ران (هیپ) هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سازمان نظام پزشکی، علیرضا زالی در دهمین کنگره بین المللی آرتروپلاستی ایران که در مجموعه ورزشی فرهنگی تلاش برگزارشد، اظهارکرد: خوشبختانه درسال‌های اخیرکارها و روش‌ های نوین و تکنیک ‌های جدیدی در این حوزه انجام شده است.
وی ادامه داد: ما در کشورمان در شرایطی به سر می بریم که باید تلاش ‌هایمان را در حوزه هیپ افزایش دهیم و روش ‌های نوین و تکنیک‌ های جدید را نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده قرار دهیم.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: افزایش تغییرات دموگرافیک درجمعیت و سالمند شدن جمعیت ایرانی در کشورمان و نگاه به خصوص شهروند ایرانی به زندگی که در دو دهه گذشته متفاوت شده دستخوش تغییرات جدید در این زمینه شده است.
زالی اظهارکرد: به هرحال جامعه ما به سمت سالمندتر شدن درحال حرکت است بنابراین بخشی از مشکلات سالمندی متبلور در مسایل هیپ و زانو خواهد بود.
وی با بیان این که بدون تردید درسال‌های آتی ما مشکلات متفاوتی در این بخش خواهیم داشت، گفت: تغییرات آرتروزی به دلایل و اسلایدهای خاص ما ایرانیان و فقدان ورزش‌های عضلانی لازم و مناسب در طول زندگی در نظام سلامت کشور جلب توجه می‌کند.
زالی ادامه داد: در واقع کشور ما به صورت جدی دارای حوادث ترافیکی بالایی بوده و این ترافیک نیازمند مداخله‌های غیر پزشکی است.
وی افزود: در ایران بحث سلامت شغلی و سلامت کاری سن مبتلایان به پیچیدگی بیماری هیپ درحال کاهش است.
زالی گفت: اکنون در کشور این بیماری فقط مختص سنین بالای 60 سال نیست، این بیماری و مشکلات مفصل هیپ در سنین مختلفی در حال اتفاق است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه کشورما دراین زمینه گام‌های خوبی برداشته و به شدت درحال تغییر و تحول در این عرصه می‌باشیم.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی یادآورشد: دراین مساله ما باید شاهد به اشتراک گذاشتن کار تیمی برای درمان این بیماری باشیم و به نظر من درمان این بیماری‌ها به صورت تیمی انجام شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 737645

وب گردی

وب گردی