انتشار نشریه تخصصی بانوان در واحد رودبار

معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد رودبار گفت: در حال حاضر در شورای فرهنگی برای احراز مجوز و انتشار نشریه "مهربانوی مسلمان" اقدام کرده ایم و در آینده پیگیر انتشار این نشریه در قالب فعالیت دانشجویان واحد هستیم.

عطا شهنوازی معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد رودبار در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: کانون قرآن و عترت مثل تمام واحدهای دیگر مجری مسابقات قرآنی است که هر ساله برگزار می شود و در رشته های مختلفی از سوی دانشجویان، اساتید اقدام به فعالیت می کند و و اخیرا خانواده کارکنان نیز به جمع این کانون افزوده شده اند. در حال حاضر کانون مهدویت، اقامه نماز و جرعه نور ، عفاف و حجاب و هیات مذهبی فاطمی در واحد فعالیت دارند و درصدد افزایش تعداد کانون ها هستیم.

وی افزود: انجمن شعر در سالهای قبل در واحد رودبار فعال بود البته از آنجایی که در واحد رودبار رشته ادبیات تدریس نمی شود دانشجویان واحد که در رشته های فنی و حسابداری تحصیل می کنند چندان مشتاق تشکیل انجمن ادبی و شب شعر نیستند اما اخیرا از میان تعدادی از دانشجویان رشته فنی و معماری اقدام به ایجاد یک گروه تئاتر شده است.

شهنوازی تصریح کرد: واحد دانشگاهی رودبار واحد کوچکی است و دانشجویان اندکی دارد و بیشتر این دانشجویان در تمام این گروه های فعال در دانشگاه فعالیت می کنند البته کانون نشریه با همکاری کم و بیش دانشجویان فعال است.

معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد رودبار ابراز داشت: نشریه دانشجویی "طلای سبز" در گذشته منتشر می شد و مجوز این نشریه متعلق به سال 83 است. البته چند ویژه نامه بوی سیب و سجاده نیز به صورت گاهنامه در واحد منتشر می شد اما با چارچوبی که برای انتشار نشریه دانشگاهی وضع شده است فعالیت نشریات مقداری سخت تر شده است. اخیرا نشریه "مهربانوی مسلمان" ویژه بانوان در دست انتشار بود و براساس ضوابطی که گفته شد کارکنان و اساتید در تهیه این نشریه با ما همکاری کردند و قبل از انتشار اولین شماره این مجله به دلیل اینکه توسط دانشجویان تقاضای انتشار داده نشده بود از انتشارش ممانعت شد و مشغول رایزنی برای انتشارش این نشریه به صورت مجدد هستیم.

وی روند احراز مجوز نشریه را دشوار دانست و ابراز کرد: مراحل گرفتن مجوز اخیرا سخت شده است به طوریکه باید دانشجو برای تقاضای مجوز به مرکز استان مراجعه کند و این برای دانشجویان با مشغله کاری و تحصیلی سخت است و کمتر به سراغش می روند. در حال حاضر در شورای فرهنگی برای احراز مجوز و انتشار نشریه "مهربانوی مسلمان" اقدام کرده ایم و در آینده پیگیر انتشار این نشریه در قالب فعالیت دانشجویان واحد هستیم.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 737651

وب گردی

وب گردی