تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نشان از روحیه استکبار ستیزی هاشمی دارد

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های استادان استان آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با استادان هیات علمی واحد بین المللی جلفا، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را نشان از روحیه استکبار ستیزی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بهروز دانشیان در نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی واحد بین المللی جلفا با تکریم یاد مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با برشمردن خدمات بی بدیل ایشان به نظام جمهوری اسلامی، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را در وضعیتی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود نشان از روح بلند وی در استکبار ستیزی و استعمار ستیزی دانست.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های اساتید استان آذربایجان شرقی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاسی از امیرکبیر تنها راه برون رفت از سلطه استعمارگران را توسعه مراکز دانشگاهی و ترویج علم و دانش می دانست و در سایه این تفکر دانشگاه آزاد اسلامی را ایجاد کرد که امروز بعنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی ریشه در تفکر استکبار ستیزی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد.

دانشیان در ادامه با اشاره به ولایت پذیری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بایستی تلاش کنیم بعنوان سرباز مقام معظم رهبری به واسطه کارهای خوبدر راستای پیشرفت کشور، عزت و سربلندی نظام را در قبال کارشکنی های همه جانبه دشمنان حفظ کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر حضور موثر استادان در برنامه های علمی و فرهنگی پژوهشی دانشگاه ها، بی تفاوتی قشر فرهیخته به مسائل پیرامون را خطر بزرگی دانسته و افزود:تشکل سیاسی، اسلامی استادان در دانشگاه آزاد اسلامی تنها تشکلی است که می تواند در کنار کار سیاسی کارهای فرهنگی و پژوهشی موثری انجام دهد و این امر بایستی تبیین شود که فعالیت های تشکل سیاسی، صرفا سیاسی نبوده بلکه می توان در قالب تشکل ها در عرصه های فرهنگی و پژوهشی دانشگاه ها فعالیت های خوبی را انجام داد.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های اساتید استان آذربایجان شرقی هدف از ایجاد تشکل در دانشگاه ها را برگزاری برنامه های مختلف در راستای افزایش آگاهی دانشجویان و استادان نسبت به آسیب های فرهنگی و اجتماعی و برخی از معضلات جامعه از جمله طلاق،اعتیاد اعلام نموده وافزود:استادان بایستی در قالب تشکلها با قلم خود و بر اساس تخصص علمی شان نسبت به اتفاقات مختلف داخلی و خارجی کشور تحلیل های لازم را ارائه نمایند.

وی همچنین تشکل اسلامی،سیاسی استادان را بعنوان بازوی توانمند رئیس دانشگاه قلمداد کرده و افزود: استادان می توانند بعنوان مشاور و بازوی توانمند رئیس دانشگاه برای موضوعات مختلف دانشگاه در عرصه های علمی پژوهشی و فرهنگی نسخه های لازم را ارائه نمایند.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های اساتید استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مقام بلند خانواده های شهدا در نظام جمهوری اسلامی و نقش محوری آنها در حفظ و صیانت از نظام و بی اثر نمودن تهدیدات مختلف دشمنان در سایه رهنمود های مقام معظم رهبری امنیت کشور را مدیون جانفشانی های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و مدافعین حرم ذکر کرده و افزود: تشکل اساتید بایستی با تشریح اهمیت جانفشانی شهدای مدافع حرم در میان اقشار مختلف مردم دین خود را به شهدا ادا کنند.

دانشیان همچنین با تاکید برافزایش فعالیت های تشکل های استادان و دانشجویان از برگزاری همایش سراسری تشکل های فعال دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه این نشست نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل دانشجویی استان نیز ضمن تشریح فعالیت های تشکل دانشجویی واحد بین المللی جلفا از انتخاب مجدد شورای مرکزی این تشکل در آینده نزدیک خبر داد.

امیر پروال با تاکید بر افزایش فعالیت های تشکل دانشجویی در دانشگاه های استان افزود: خوشبختانه تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان واحد بین المللی جلفا در کنار تشکل اسلامی سیاسی استادان این دانشگاه در برگزاری برنامه های مختلف علمی فرهنگی و آموزشی دانشگاه حضور موفق داشته اند.

دکتر محمد حسین صادقی سرپرست واحد بین المللی جلفا نیز ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست با تشریح جایگاه و تاثیر گذاری تشکل استادان در برنامه های دانشگاه بر حمایت همه جانبه از تشکل های استادان و دانشجویان تاکید کرد.

سرپرست واحد بین المللی جلفا خواستار برگزاری برنامه علمی و فرهنگی در قالب تشکل های استادان و دانشجویان در واحدبین المللی جلفا شد.

این نشست با برگزاری انتخابات شورای مرکزی تشکل اسلامی و سیاسی استادان واحدبین المللی جلفا و معرفی اعضای جدید این شورا به کار خود پایان داد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737681

وب گردی

وب گردی