پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج آرام گرفتند

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام با حضور پر شور مردم، مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار و در جوار مسجدالنبی(ص) این واحد دانشگاهی آرمیدند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش امام جمعه کهنوج شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: رسول خدا فاطمه زهرا(س) را پاره تن خود می‌دانست و این نشان‌دهنده شان و منزلت آن بانوی بزرگوار است و مردم خصوصاً بانوان باید ایشان را الگو و سرمشق خود در تمامی امور بدانند.

وی تدفین این دو شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در محیط دانشگاهی را باعث ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و گذشت عنوان کرد و گفت: هرمکانی که در آن شهیدی دفن می‌شود قطعه‌ای از کربلاست و آن زمین تقدس پیدا می‌کند؛ خوشا بحال شما جامعه دانشگاهی و دانشجویان که میزبان این دو شهید گمنام هستید.

امام جمعه کهنوج افزود: دشمن شناسی وظیفه ما در قبال شهدا است و باید با درایت و ادامه دادن سیره و راه آنان حربه‌های دشمن را خنثی کنیم.

حجت الاسلام افشارمنش از دانشجویان و دانشگاهیان خواست توسل به شهدا و برقراری ارتباط با آنان برای کسب حوائج را هیچ گاه از یاد نبرند.

علی اصغر پور بهزادی رئیس واحد کهنوج نیز با بیان اینکه حضور پیکر معطر دو شهید گمنام در واحد کهنوج ماندگارترین فعالیت صورت گرفته در تاریخ این دانشگاه است گفت: نسل جوان باید در دانشگاه به بهترین شکل ممکن با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و مقبره این دو شهید بزرگوار قطعاً تاثیری دو چندان بر این موضوع خواهد داشت و انتقال بخش عظیمی از مباحث فرهنگی و مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی گوشه‌ای از این دست‌آورد عظیم است.

وی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مروج فرهنگ ایثار، شهادت و نماز در کشور است و وجود بیش از 420 مسجد در 420 واحد دانشگاهی و تدفین شهدای گمنام در واحدهای جامع و بسیار بزرگ شاهدی بر این مدعاست.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737693

وب گردی

وب گردی