دیدار معاون علمی وفناوری ریس جمهوری و وزیر حمل و نقل و نوآوری اتریش

در دومین روز سفر هیات عالی رتبه علمی و فناوری کشورمان به وین، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی و جرج لیچ فرید وزیر حمل و نقل و نوآوری اتریش دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در تشریح برنامه های دومین روز سفر هیئت عالیتربه علمی و فناوری کشورمان به اتریش که به سرپرستی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری انجام شد، اظهار کرد: امروز (چهارشنبه) معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با آقای جرج لیچ فرید وزیر حمل و نقل و نواوری کشور اتریش دیدار کرد که در این نشست دو طرف بر گسترش همکاریهای فناوری ونواوری وتحکیم روابط تاکید کردند.

وی افزود: در این نشست، وزیر حمل و نقل و نوآوری اتریش از امضای قراردادها و تفاهم نامه های همکاری میان ایران و اتریش که روز گذشته صورت گرفته بود، استقبال و از انجام آن حمایت کامل کرد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، همچنین با بیان اینکه وزیر حمل و نقل و نوآوری اتریش، پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علم و فناوری را ستود، ابراز کرد: آقای لیچ فرید، همچنین تاکید کرد که اتریش در زمینه حمل و نقل و توسعه زیرساخت ها در این عرصه، همکاری های لازم را با جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد.

کرمی خاطر نشان کرد: در روز دوم این سفر همچنین نشست مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و اتریشی (بیزینس فوروم) با حضور شرکت‌های فناور دو کشور برپا شد که در این نشست ٣سند همکاری بخش خصوصی میان دو کشور به امضا رسید.

وی همچنین ابراز کرد: در آغاز این نشست مشترک، دکتر ستاری در باره ضرورت همکاری‌های فناورانه میان دو کشور، توانمندی‌های کشورمان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد بستر اقتصادی وفناوری لازم توسط شرکتهای دانش بنیان دو کشور برای تعامل فناورانه و صادرات وبیان فرصتها وتعاملات علمی ودانشگاهی صحبت کرد.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین درباره سایر برنامه های این نشست گفت: در ادامه این نشست شرکت‌های حاضر به تعامل و گفت و گو ادامه دادند و نشست کسب و کار (b2b ) نیز برپا شد.

بررسی زمینه های تعامل و همکاری کشور ایران و اتریش

پرویز کرمی درباره ادامه برنامه روز دوم سفر هیئت عالیتربه علمی و فناوری کشورمان، ابراز کرد: عصر همین روز معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با گزمات گریم معاون وزیر حمل و نقل، فناوری و نوآوری کشور اتریش دیدار و گفت و گو کرد. این گفت و گو درباره ظرفیت‌های همکاری فناورانه میان 2 کشور و زمینه‌های تعامل و همکاری میان فعالان علمی و دانشجویی و شرکت‌های دو کشور صورت گرفت.

از دیگر برنامه های امروز دکتر ستاری مصاحبه با تلویزیون ملی اتریش و روزنامه وینرسایتونگ بود.

براساس این گزارش، در این سفر محمود شیخ زین الدین (معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری)، منوچهر منطقی (دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی)، سعید سرکار (دبیر ستاد توسعه فناوری نانو)، پرویز کرمی (دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان)، سیروس وطن‌خواه (دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر)، سید احمد رضا علائی طباطبائی (مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت امور بین الملل معاونت علمی)، عبادالله مولایی (سفیر ایران در اتریش)، سیدعلی اکرمی فر (رییس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری) و حسین احمدی (مدیر اموربین الملل این مرکز)، حمید بیات (معاون مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه) و بیش از 50 نفر از روسای شرکت

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

های دانش بنیان و فعالان حوزه فناوری کشور، دکترستاری را همراهی می کنند.

کد خبر: 737695

وب گردی

وب گردی