برگزاری گفتمان و کرسی آزاد اندیشی با رویکرد تبیین مسایل دینی ویژه نماز برای دانشجویان به همت دبیر کانون دینی و مذهبی واحد بوکان

برگزاری گفتمان و کرسی آزاد اندیشی با رویکرد تبیین مسایل دینی ویژه نماز برای دانشجویان به همت دبیر کانون دینی و مذهبی دانشگاه و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در سالن اجلاس علامه جعفری این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلال جمزه زاده از اساتید گروه معارف واحد بوکان با بیان مقدمه ای در باره فلسفه نماز، به آیاتی از قرآن اشاره و اهمیت اقامه نماز را با تاکید بر آیات و احادیث تبیین کرد.

در این کرسی حمزه زاده به اثبات عقلی و نقلی ضروریت نماز پرداختند و رازها و اسرار هریک از ارکان نماز را برای حاضرین به صورت کامل روشن نمودند.

حمزه زاده در ادامه از نماز به عنوان سدی یاد کرد و افزود :نماز مانند سدی در برابر گناهان است چرا که روح ایمان را در انسان تقویت می‌کند و نهال تقوی را در دل پرورش می‌دهد و ما می دانیم ایمان و تقوی نیرومندترین سد در برابر گناه است

وی در ادمه به اهمیت برگزاری و شرکت در نماز جماعت اشاره نمود و افزود : نماز جماعت علاوه بر پاداش های زیادی که دارد، آثار معنوی و اجتماعی و اخلاقی و تربیتی زیادی نیز در جامعه و افراد دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز گفت: اولین چیزی که در قیامت از انسان سؤال می‌شود نماز است اگر مورد قبول واقع شود انسان در آخرت رستگار خواهد شد .

در ادامه این کرسی سوالاتی توسط دانشجویان مطرح و میان دانشجویان در باره موضوع نماز و اهمیت آن بحث و تبادل نظر آزاد صورت گرفت.

سپس حمزه زاده به جمع بندی نهایی این کرسی پرداخت و دانشجویان را به تفکر عمیق درباره نماز فرا خواند و توضیح داد که تاثیرات بی نهایت نماز بر روح و جسم جوانان می تواند نقش مهم در کیفیت زندگی آنها داشته باشد.

در پایان کرسی حمزه زاده از میلاد قادری دبیر کانون دینی و مذهبی واحد بوکان در برگزاری این کرسی تشکر کرد و افزود امیدوارم چنین برنامه های در این واحد بیشتر برگزار شود.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737711

وب گردی

وب گردی