احراری در واحد بجنورد عنوان کرد/ فراهم آوردن بستر مناسب و ایجاد انگیزه برای مشارکت بانوان لازمه حضور بانوان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی

رئیس کمیته تشکیلات و ارتباطات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: لازمه حضور بانوان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فراهم آوردن بستر مناسب و ایجاد انگیزه برای مشارکت بانوان در اجتماع است و اگر شرایط مطلوب فراهم نباشد، فعالیت‌های اجتماعی بانوان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فروغ احراری رئیس کمیته تشکیلات و ارتباطات شورای راهبردی زنان فرهیخته عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در همایش منطقه ای "زن، آموزش و توسعه اجتماعی" که به میزبانی واحد بجنورد برگزار شد با تاکید بر فراهم شدن بستر حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی گفت: لازمه حضور بانوان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فراهم آوردن بستر مناسب و ایجاد انگیزه برای مشارکت بانوان در اجتماع است و در صورت عدم ایجاد شرایط مطلوب، فعالیت‌های اجتماعی بانوان تحت الشعاع قرار می‌گیرد.
وی افزود: وقتی بانوان علاوه بر شغل خانه داری در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی نیز مشارکت می‌کنند، بار مضاعفی را بر دوش کشیده و وظایف آنان دوچندان شده و این در حالی است که بسترهای مناسب جهت فعالیت‌های اجتماعی برای بانوان در جامعه ما به طور کامل تعریف و فراهم نشده است.
احراری خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان باید جهت کاهش دغدغه ها و مشکلات بانوان فعال در عرصه های مختلف اجتماعی گام‌های اساسی بردارد تا به دلیل فشارهای مختلف زندگی همچون نقش مادری، تربیت فرزندان و اشتغال در محیط بیرون از خانه دچار فرسودگی شغلی نشوند.
رئیس کمیته تشکیلات و ارتباطات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی خواستار استفاده از توانمندی بانوان موفق در پست‌های مهم دولتی شد و اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی مدون از زنان موفق جامعه ضروری است تا بتوان از ظرفیت آن‌ها در بخش‌های گوناگون و پست های مهم جامعه بهره مند شد.
احراری ضمن تاکید بر همکاری و مشارکت مردان در فعالیت‌های روزمره با همسران خود افزود: بانوان در زندگی مشترک از خودگذشتگی زیادی دارند بنابراین لازم است همکاری مردان و کمک به همسر در جامعه با آموزش تبدیل به یک فرهنگ شود زیرا زن و مرد دو رکن انسانیت هستند و اگر هر کدام را بایگانی کنیم جامعه ضرر خواهد کرد.
وی بی اطلاعی از قوانین اجتماعی را یکی از معضلات پیش رو در جامعه بانوان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: لازم است بانوان از حقوق اجتماعی خود به صورت کامل مطلع شوند تا با احساس امنیت بیشتر و اعتماد به نفس، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
احراری در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطرنشان کرد: بنت نبی اکرم(ص) با وجود عمر کوتاه خود، فعالیت های زیادی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، تربیتی، خانوادگی و فرهنگی داشتند و ایشان به عنوان الگوی موفق در جامعه زنان، در تمام عرصه های مذکور حضور داشتند و با اطلاع از شرایط روز، با سخنرانی و حضور موثر خود نقش بسیار مهمی را ایفاء می کردند.
عضو شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) در حقیقت یک جریان اقتصادی برای احیاء منافع اسلام است، اظهارداشت: این بانوی بزرگوار با گرفتن دست فرزندان خود امام حسن و امام حسین(ع) و حضور در منزل تک تک مهاجرین و انصار بحث حق ولایت همسر خود را مطرح می کردند و اینگونه وارد ابعاد سیاسی اسلام می شدند.
وی با بیان اینکه زنان باید بتوانند جایگاه واقعی خود را در زندگی و اجتماع به درستی ترسیم کنند اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زمانی به عنوان اُم ابیها برای پدرشان نقش آفرینی می کردند و زمانی هم برای حضرت علی به عنوان همسر مامن آرامش و آسایش بودند و زمانی هم به عنوان مربی دلسوز و فداکار برای فرزندان خود مادری نمونه بودند.
وی از بانوان خواست تا حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگوی دینی و نمونه زن موفق در عرصه اجتماعی، سیاسی و خانوادگی قرار دهند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737712

وب گردی

وب گردی