پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در یاسوج تشییع شد

مردم قدرشناس و شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد امروز با شور و عشقی وصف ناشدنی پیکر مقدس این 2 آلاله سرخ را بر روی دستان پرمهرشان از مقابل ستاد کنگره شهدای شهر یاسوج به سمت میدان هفت تیرو سپس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج تشییع کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ، پیکر مطهر این آلاله های سرخ بی نام و نشان پس از تشییع باشکوه و اقامه نماز در میان همراهی و شور و عشق دانشجویان و قشرهای مختلف مردم شهید پرور در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به خاک سپرده شدند.

جوانان و نوجوانانی که با احساساتی پاک و شور و عشق وصف ناشدنی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این 2 آلاله سرخ، اشک ماتم می ریختند نیز از جلوه های خاص و باشکوه این آیین بود.

نوای دلنشین «شهید گمنام سلام» از سوی نوحه خوانان و مداحان در طول مسیر نیز فضایی معنوی و روحانی همزمان با شمیم عطر حضور این 2 آلاله سرخ به شهر یاسوج هدیه داده بود.

همچنین مادران داغدار با چشمانی اشک آلود از خانواده های معزز شهدا با در دست داشتن تصاویری از فرزندان شهید و همرزمان این 2 کبوتر خونین بال آمده بودند تا بلکه مرهمی بر زخم های کهنه خود و یادی از آن دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس را به نظاره بنشینند.

امام جمعه موقت یاسوج نیز در آیین باشکوه تشییع این 2 شهید بزرگوار، شهدا را نماد ایستادگی، عزت، استقلال و مایه مباهات ایران اسلامی دانست و گفت که هر چند این شهدا گمنام هستند ولی در پیشگاه خداوند متعال اجری عظیم دارند.

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم اظهار داشت که نام و یاد شهیدان و وجود خانواده های معزز آنان نیز همواره زینت بخش و مایه برکت نظام و انقلاب هستند.

وی با تجلیل از حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و قدرشناس و سایر مسئولان و مقامات اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در همراهی و تشییع پیکر مطهر این شهیدان، گفت: بدون شک حضور در آیین تشییع و بدرقه شهید سبب روحیه مضاعف در مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر به مردم خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز تدفین پیکر این 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را افتخاری برای جامعه دانشگاهی و اقدامی ماندگار فرهنگی در استان کهگیلویه وبویراحمد دانست.

آرمین محمودی اظهار داشت که تدفین و خاکسپاری این 2 آلاله سرخ دوران هشت سال دفاع مقدس در محل این دانشگاه سبب می شود تا دانشجویان بر اساس تفکر و منش این شهدا رفتار روزانه خود را تنظیم و از مسیر حق و حقیقت منحرف نشوند.

وی افزود که خاکسپاری شهدای گمنام در واقع یادآوری آنان در اذهان و قلبهای عاشق در همه ایام و زمانها است.

استان کهگیلویه وبویراحمد یکهزار و 880 شهید، 317 آزاده و 9 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737714

وب گردی

وب گردی