توجه به بعد آموزشی زنان عاملی برای شکوفایی و رشد اقتصادی زنان در جامعه

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در همایش منطقه ای" زن آموزش و توسعه اجتماعی" گفت: توجه به بعد آموزشی زنان حائز اهمیت است  زیرا زنان خلاق و توانمد  و کارآفرین در جامعه ما بسیارند و توجه به این رکن می تواند برای کارآفرینی زنان بسیار موثر بوده و شکوفایی و رشد اقتصادی زنان در جامعه را به همراه خواهد داشت

به گزارش ایسکانیوز، ملیحه یغمایی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در همایش منطقه ای" زن آموزش و توسعه اجتماعی" که به میزبانی واحد بجنورد برگزار شد ضمن اشاره به بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های زنان در توسعه اجتماعی گفت: توجه به بعد آموزشی زنان حائز اهمیت است زیرا زنان خلاق و توانمد و کارآفرین در جامعه ما بسیارند و توجه به این رکن می تواند برای کارآفرینی زنان بسیار موثر بوده و شکوفایی و رشد اقتصادی زنان در جامعه را به همراه خواهد داشت.

کارآفرین برتر خراسان شمالی/ زنان رکن اصلی نظام جامعه هستند

سهیلا پو رمضان کارآفرین برتر خراسان شمالی با طرح موضوع آسیب شناسی اقتصادی بانوان گفت: زنان رکن اصلی نظام جامعه هستند و بررسی اشتغال این قشر از مباحث عصر امروزی است که آسیب شناسی های دقیقی در این زمینه باید انجام پذیرد.

وی با اشاره به زنان بدسرپرست و بی سرپرست خاطرنشان کرد: برای اشتغال زایی این گونه زنان نیز باید تلاش شود تا بتوانند روی پای خود ایستاده و زندگی خود و فرزندان خود را به درستی اداره کنند.

وی ارائه تسهیلات بانکی برای اشتغال زایی بانوان را امر مهمی خواند و افزود: برای ایجاد شغل و کارآفرینی زنان به اعتبارات بانکی و سرمایه اولیه نیاز دارند که امیدواریم مشکلات ارائه تسهیلات بانکی به این قشر به زودی مرتفع شود تا آنان بتوانند در برنامه های مختلف توسعه مشارکت کنند.

دکتر شهربانو جلایی عضو هیات علمی واحد بجنورد / زن فرهیخته و آگاه ندای درونی خود را به درستی می شنود

دکتر شهربانو جلایی عضو هیات علمی واحد بجنورد با طرح موضوع خود تحت عنوان " زن و آگاهی فردی-اجتماعی" با بیان ویژگی های زنان فرهیخته اظهار کرد: زن فرهیخته و آگاه ندای درونی خود را به درستی می شنود زنی است که از تمام انرژی و آگاهی خود در زندگی استفاده می کند و فردی است که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: زنان آگاه غریزی تر زندگی می کنند و چنین زنی صدای حقیقت جویی و عشق را در خود می شنود و این زن آگاه قطعا خلاق و نوآور خواهد بود.

جلایی با اشاره به ویژگی دیگر بانوان فرهیخته اظهار کرد: پختگی یکی دیگر از ویژگی های زنان فرهیخته است ، چنین شخصیتی فردی مسولیت پذیر است و با آگاهی تمام به نیازهای اطرافیان به درستی پاسخ می دهد.

زهرا یزدان پناه/ از 196 کشور در دنیا فقط 13 کشور به ریاست زنان اداره می شود.

زهرا یزدان پناه مدرس دانشگاه کوثر با بیان موضوع خود تحت عنوان "توانمند سازی و مشارکت سیاسی زنان در جامعه" مرور مطالعات و مستندات موجود در رابطه با حضور و مشارکت سیاسی زنان نشان می دهد که امروزه امروزه از 196 کشور در دنیا که 192 کشور عضو سازمان ملل می باشند فقط 13 کشور به ریاست زنان اداره می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون محدودیتی در دسترسی زنان ایرانی به موقعیت ها و کرسی های بالا وجود ندارد با این حال تعداد زنان در پارلمان بسیار کم است به طوری که از 270 کرسی فقط 9 کرسی توسط زنان اشغال شده است.

این همایش که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون و کار، بهزیستی، کمیته امداد، و شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بجنورد برگزار شد، با ارائه مقالات برتر و تقدیر از فعالان این حوزه همراه بود که در مراسم اختتامیه از ملیحه شیردل به عنوان ارائه دهنده مقاله برتر و فاطمه قربان صباغ به عنوان ارائه دهنده پوسر برتر تجلیل شد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737747

وب گردی

وب گردی