بوسه گیتی‌پسند بر جام قهرمانی یا امیدوار ماندن تبریز‌ها به هفته آخر؟/ آخرین امید دانشگاه آزاد برای بقا

لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور فردا (جمعه) با برگزاری هفت دیدار وارد هفته بیست‌و‌پنجم خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فردا (جمعه) با برگزاری هفت دیدار و به صورت همزمان از ساعت 16 پیگیری خواهد شد. تیم گیتی‌پسند صدرنشین این رقابت‌ها در صورت پیروزی در دیدار این هفته خود می‌‌تواند به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

* یاسین‌پیشرو قم - شهرداری ساوه

یاسین هفته گذشته در حالی که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و حتی تحسین سرمربی حفاری را نیز برانگیخت، مقابل نماینده شهر اهواز شکست خورد. این تیم شانس آورد که زمانی افت کرده که خیالش از بابت عدم سقوط به لیگ دسته اول راحت است، وگرنه حالا باید در کنار آذرخش و دانشگاه آزاد، برای نجات از سقوط می‌جنگید. در آنسوی میدان نیز تیمی قرار دارد که 6 پیروزی پیاپی کسب کرده و از لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. این تیم حتی می‌تواند با شکست یاسین‌پیشرو و نیز توقف تأسیسات دریایی،‌ به رده پنجم جدول صعود کنند و در پایان فصل جزو پنج تیم برتر قرار گیرد.

* حفاری اهواز - گیتی‌پسند اصفهان

این دیدار بازی برگشت جنجالی‌ترین مسابقه لیگ است. در دور رفت بازی این دو تیم با حواشی فراوانی همراه بود که در پایان با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تیم حفاری با نتیجه 6 بر صفر مقابل گیتی‌پسند پیروز شد. این بازی علاوه بر اینکه برای دو تیم از اهمیت بالای برخوردار است برای سایر تیم‌ها نیز بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است. گیتی‌پسند در صورت پیروزی در این دیدار به مقام قهرمانی لیگ برتر خواهد رسید و جشن قهرمانی را در اهواز برپا خواهد کرد. شاگردان رضا لک از همان هفته‌های نخست در صدر جدول قرار دارند و اکنون هم فقط یک قدم تا کسب جام قهرمانی فاصله دارند. از سوی دیگر نیز تیم حفاری به خوبی از اهمیت این مسابقه باخبر است و به طور حتم تمام تلاش خودش را خواهد کرد تا قهرمانی گیتی‌پسند را حداقل به هفته پایانی موکول کند.

* تأسیسات دریایی - شهروند ساری

در ابتدای آغاز لیگ برتر فوتسال انتظارات از مدافع عنوان قهرمانی بسیار بالا بود و همه تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی شمسایی و تیمش باز می‌کردند اما این تیم با از دست دادن ملی‌پوشان خود، افت چشم‌گیری کرد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که تأسیسات اکنون هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد، شکست‌های این تیم مقابل تیم‌های انتهای جدولی مانند دانشگاه‌آزاد و طرح و توسعه بود. شمسایی به شدت از عملکرد شاگردانش ناراضی است و به همین دلیل هم محمدرضا سنگ‌سفیدی را از ترکیب تیمش کنار گذاشته است. این تیم در این دیدار باید به مصاف مقاومتی برود که با جوانان خود عملکرد پر نوسانی داشته و اکنون هم همین که حضورش در لیگ برتر قطعی شده است به نظر برای این تیم راضی کننده باشد.

* مس سونگون - شهروند ساری

مطمئناً حواس افضل و شاگردانش بیشتر از اینکه به بازی خودشان باشد، به اهواز است تا از نتیجه حفاری و گیتی‌پسند آگاه شوند. این تیم بسیار امیدوار است که تیم حفاری بتواند در خانه خودش گیتی‌پسند صدرنشین را شکست دهد تا همه چیز به هفته آخر کشیده شود. تیم مس سونگون بسیار امیدوار بود در این فصل بتواند نایب قهرمانی فصل پیش را جبران کند و به قهرمانی برسد اما اکنون امید کمی دارد. شاگردان افضل اگر در دیدار مقابل فرش‌آرا می‌توانستند سه امتیاز بازی را بدست بیاورند اکنون شرایط بسیار مطلوب‌تری داشتند. تیم شهروند نیز دیگر نه امیدی به رسیدن به رتبه‌های بالای جدول دارد و نه خطر از دست دادن جایگاهش را احساس می‌کند. این تیم با 37 امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار دارد و به احتمال فراوان در پایان فصل هم در همین رتبه خواهد ماند.

* فرش‌آرا - طرح و توسعه الوند

فرش آرا در این فصل عملکرد پرفروغی نداشت و نتوانست هواداران مشهدی را راضی کند. این تیم از همان ابتدای فصل عملکرد سینوسی داشت و در بسیاری از هفته‌های لیگ در رتبه‌های میانی جدول قرار داشت. این تیم در این هفته باید به مصاف طرح و توسعه‌ای برود که از هفته‌های ابتدایی مشخص بود نمی‌تواند در لیگ برتر دوام بیاورد. مدیران این تیم بهتر بود به جای اینکه پول بدهند و امتیاز تیم لیگ برتری را بخرند‌، فکری به حال وضعیت تیم‌شان می‌کردند. نماینده استان قزوین از همان هفته‌های ابتدایی، هر هفته‌ یک نفر را به عنوان سرمربی معرفی کرد و نشان داد که ساز و کار مشخصی برای حضور در سطح اول فوتسال کشور ندارد. به هر حال این تیم اگر نتیجه دیدارش مقابل دبیری که حاضر به شرکت در آن مسابقه نشد سه بر صفر به سود دبیری اعلام شود، به لیگ دسته اول سقوط می‌کند و باید از این پس به فکر شرکت در آن مسابقات باشد.

* دانشگاه آزاد - دبیری تبریز

این دیدار جدال مرگ و زندگی برای دو تیم است، یکی برای قهرمانی می‌جنگد و دیگری برای بقا در لیگ. این بازی آخرین امید برای دانشگاه آزاد است و اگر می‌خواهد همچنان امیدوار به حضور در لیگ برتر باشد باید حتما در این بازی پیروز شود. این تیم بعد از آن باید چشم انتظار نتیجه دیدار آذرخش بندرعباس و ارژن باشد تا در صورت شکست این تیم بندرعباسی، کورسوی امیدی برای بقا داشته باشد. این تیم اما حریف قدرتمندی دارد که به سه امتیاز این دیدار بسیار نیاز دارد. دبیری باید سه امتیاز این بازی را بدست بیاورد و بعد از آن چشم‌انتظار نتیجه بازی حفاری و گیتی‌پسند باشد تا در صورت عدم نتیجه گیری صدرنشین، همه چیز به هفته آخر کشیده شود. شاگردان اصغری‌مقدم یک بازی عقب افتاده دارند که باید کمیته انضباطی در مورد نتیجه آن دیدار رأی بدهد. به احتمال فراوان کمیته انضباطی به دلیل عدم حضور طرح و توسعه در آن بازی، تیم تبریزی را برنده بازی اعلام خواهد کرد و به این صورت این تیم به جایگاه دوم جدول صعود می‌کند و امیدوار به قهرمانی خواهد ماند.

*آذرخش بندرعباس - لبنیات ارژن شیراز

شاگردان عباس روزپیکر که به لطف عملکرد ضعیف طرح و توسعه و دانشگاه آزاد، در رده دوازدهم جدول جای دارند، می‌توانند با شکست ارژن، خیال خود را کاملاً از بقا در لیگ برتر راحت کنند. پیروزی مقابل دانشگاه آزاد، تنها برد این تیم در هفت مسابقه اخیر بوده است که بندرعباسی‌ها توانسته‌اند با همین سه امتیاز، تا حدودی از دانشگاه آزاد فاصله بگیرند. اوضاع تیم ارژن اما با میزبان خود متفاوت است. پیروزی یا شکست در این دیدار،‌ فرقی برای ارژن ندارد چون این تیم در هفته‌های گذشته،‌ بقا در لیگ برتر سال آینده را مسجل کرده بود. البته ارژنی‌ها دوست دارند با پیروزی در دو دیدار باقی‌مانده، خود را تا رده هفتم جدول بالا بکشند، اما شاید به خاطر رسیدن به این هدف،‌ خود را به آب و آتش نزنند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 737754

وب گردی

وب گردی