نورآوران ارمنستان مرکز ارتباط برق ایران با شبکه بین المللی

پست در دست ساخت توزیع برق نورآوران در 200 کیلومتری ایروان پایتخت ارمنستان نقطه اتصال انرژی ایران به شبکه بین المللی می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ در چارچوب برنامه ساخت خط سوم انتقال برق فشار قوی بین ایران و ارمنستان، اقدام های مختلفی در این کشور از جمله ساخت پست برق نورآوران با مسئولیت شرکت ایرانی صانیر در حال انجام است.
هیات های ایرانی و ارمنستانی در جریان بازدید مشترک از این طرح، آخرین پیشرفت های پروژه خط سوم انتقال برق بین ارمنستان و ایران و راهکارهای تسریع اجرای آن را در ارمنستان بررسی کردند.
هیات متشکل از وزیر انرژی و رئیسان شرکت برق ارمنستان، گروه شرکت صانیر، نفر دوم و رایزن اقتصادی سفارت ایران روز چهارشنبه از پست در دست ساخت نورآوان نیز بازدید کردند.
هیات ایرانی با تاکید بر اهمیت ساخت این شبکه انتقال برق، خواستار حمایت وزارت انرژی ارمنستان از اجرای به موقع آن شد.
مقام های ارمنستان نیز با مهم خواندن طرح خط سوم انتقال برق برای ارمنستان به عنوان ییکی از اولویت های طرح های توسعه ای این کشور، نقش آن را در افزایش روابط اقتصادی تهران و ایروان مهم خواندند.
این طرح به ارزش ١٠٧ میلیون دلار با مسئولیت ساخت شرکت صانیر بخشی از پروژه مسیر چهار جانبه انرژی ایران، ارمنستان، روسیه و گرجستان است.
با اجرای این طرح، میزان انتقال برق در شبکه در مرحله نخست به 350 و سپس به 700 مگاوات خواهد رسید.
هرایر هاروتونیان رئیس بخش برنامه های اعتباری وزارت زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز در باره پیشرفت های این طرح اعلام کرده است: سال 2016 افزون بر ساخت حدود 100 کیلومتر مسیر دستیابی در مناطق مختلف ارمنستان، مطالعات مهندسی و زمین شناسی جاگذاری 121 دکل هم انجام گرفته است.
وی افزود: فوندانسیون 59 دکل حفر شده است که 39 محل بتون ریزی شده و شش دکل هم مونتاژ شده است.
مقام ارمنستانی ادامه داد: فعالیت های مکان یابی احداث 706 دکل نیز پایان یافته و تجهیزات مختلف از جمله قطعات 384 دکل نیز تامین شده است.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران است.

منبع : ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:ارش محمدی

402

کد خبر: 737759

وب گردی

وب گردی