بشار جعفری با دیپلمات ترکیه‌ای دست نداد

رئیس هیئت رسمی سوریه در حاشیه مذاکرات ژنو از دست دادن با دیپلمات ترکیه‌ای خودداری کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، بشار جعفری، رئیس هیئت رسمی سوریه در سالن مذاکرات ژنو که تحت نظارت سازمان ملل شاهد برگزاری نشست میان هیئت رسمی سوریه و هیئت مخالفان مسلح این کشور است از دست دادن با دیپلمات ترکیه‌ای امتناع کرد.

بر اساس این گزارش، دیپلمات ترکیه‌ای برای دست دادن با جعفری نزدیک او شد اما نماینده سوریه پشتش را کرد و بدون اینکه به او دست دهد به راهش ادامه داد.

جعفری در پاسخ به سوال یکی از رسانه‌ها درباره علت این کار گفت: ترکیه همه تروریست‌ها و تکفیری‌ها را به سوریه فرستاد و کشور ما را ویران کرد. بیش از ۳۰۰ هزار تروریست و تکفیری از طریق ترکیه وارد سوریه شدند، شهرها و روستاها را به آتش کشیدند، خانواده‌ها و خبرنگاران بی‌گناه را سر بریدند و خانواده‌هایی را زنده زنده سوزاندند.

وی افزود: ارتش ترکیه در حال حاضر نیز با نقض حاکمیت سوریه وارد خاک ما شده و مناطقی از آن را اشغال کرده است به همین خاطر من با دیپلمات ترکیه‌ای دست ندادم.

جعفری در ادامه گفت: ترکیه با ارسال تکفیری‌ها و تروریست‌ها از خاک خود به سوریه در حق همه مردم سوریه مرتکب جنایت شد و با کینه توزی‌هایش علیه ملت مسالمت‌جوی سوریه که با صلح و ثبات زندگی می‌کردند موجب نابودی کشور شد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737765

وب گردی

وب گردی