دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی باید در راس همه مراکز آموزش عالی قرار گیرد/ دکتر میرزاده: با همکاری بسیج و دانشگاه قرارگاه علم و فناوری تشکیل شده است

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که باید بزرگترین دانشگاه حضوری جهان یعنی دانشگاه آزاد اسلامی در راس همه مراکز آموزش عالی کشور و به بالاترین دانشگاه در جهان تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، در حاشیه آئیین اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که صبح دیروز در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به همراه دکتر حمید میرزاده ریاست دانشگاه در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند، دکتر علی‌اکبر ولایتی به اقدامات مثبت و موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تامین نیازمندی‌های جوانان ایران برای آموزش عالی موفق بوده است و امیدوارم از این بعد به ارتقای کیفی بیشتر بپردازیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: معنی این حرف این نیست که در حال حاضر کیفیت پایین است، بلکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت خوبی دارد ولی نباید ما در یک نقطه متوقف شویم بلکه باید طوری پیش برویم که در آینده این بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به لحاظ امتیازهای علمی که دارد و می‌آورد و همچنین توسعه پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌ها بالاترین هم بشود .

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه به اقتصاد دانش‌محور کمک اساسی بکند، دستش بازتر از سایر مراکز آموزش عالی است، و آن هم به دلیل وسعت این دانشگاه، ارتباط با مردم و اینکه این دانشگاه متعلق به نظام است و مردم بدون کمک گرفتن از دولت، این دانشگاه را اداره می‌کنند و امید زیادی همه داریم به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راس همه مراکز آموزش عالی به لحاظ کیفیت و خدمت و پیشرفت به علم و فناوری کشور قرار بگیرد. در کنار آموزش علم حتما باید فناوری مفید هم توسعه پیدا کند. پژوهش برای پژوهش کار درستی نیست بلکه پژوهش برای به دست آوردن نتایج عملی که برای پیشرفت کشور موثر واقع شود، مهم است.

ولایتی گفت: همکاری با بسیج که آن هم به عنوان یک نهاد مردمی که نقش مهمی در دفاع از کشور داشته است و نقش مهمی در سازندگی داشته است، کمک می‌کند به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج مکمل یکدیگر باشند که هر دو از مردم برخاسته‌اند و متعلق به مردم هستند.

دکتر میرزاده: حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری سازمان بسیج علمی

در ادامه دکتر حمید میرزاده نیز درباره همکاری سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «هم دانشگاه آزاد اسلامی و هم بسیج مجموعه‌هایی مردمی هستند و این ارتباط می‌تواند باعث هم‌افزایی ما در عرصه‌های علم و فناوری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در ابتدای چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری تفاهم‌نامه‌ای بین این دو مجموعه امضا شد که در حقیقت یک قرارگاه جهادی علم و فناوری تشکیل شد. مقرر شده است با استفاده از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و با همکاری سازمان بسیج علمی، به شرکت‌های دانش‌بنیان که مربوط به دانشمندان چه در دانشگاه آزاد اسلامی و چه خارج از آن هستند، کمک کنیم.

در پایان دکتر حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی نیز گفت: با ظرفیت‌های انسانی خوبی که بسیج دارد و با امکانات و ظرفیت خوب دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت واحدی که این دانشگاه دارد و نیز گسترگی آن امیدواریم این کار مشترک باعث رشد و شکوفایی علمی در سراسر کشور شود.

منبع: آنا

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737788

وب گردی

وب گردی