پادشاه اردن در انگلیس: راه‌حل بحران سوریه نظامی نیست

پادشاه اردن که به لندن سفر کرده در سخنانی بر اهمیت تحقق صلح میان فلسطینان و رژیم صهیونیستی با استناد به راه حل تشکیل دو کشور به عنوان تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها تاکید کرد. وی همچنین حل بحران سوریه را در چارچوب راه حل سیاسی و با مشارکت تمامی گروه‌های مردمی سوریه خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدلله دوم، پادشاه اردن در جریان سفر رسمی‌اش به انگلیس و دیدار با رئیس و اعضای پارلمان این کشور تاکید کرد: عدم وجود چشم‌انداز سیاسی برای دستیابی به راه حل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین موجب افراط گرایی بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص روابط دو جانبه میان اردن و انگلیس از این کشور به خاطر حمایتش از عمان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و همچنین کمک به آن در میزبانی آوارگان سوری قدردانی کرد.

پادشاه اردن همچنین بر اهمیت پیگیری نتایج نشست "اهدا کنندگان به سوریه" که فوریه 2016 در لندن برگزار شد و همچنین پایبندی گروه‌های اهدا کننده به اجرای تعهدات خود برای کمک به کشورهای میزبان پناهنگان سوری از جمله اردن تاکید کرد.

عبدلله دوم تقویت تلاش تمامی گروه های منطقه‌ای و بین‌المللی را برای نابودی خطر تروریسم در قالب استراتژی فراگیر خواستار شد.

وی همچنین نسبت به پدیده اسلام‌هراسی و منزوی ساختن جوامع اسلامی در غرب هشدار داد و بر اهمیت مهار سخنان اسلام هراسانه و معاند اسلام برای جلوگیری از فتنه و حمایت از اقلیت‌های اسلامی در غرب در برابر افراط گرایی تاکید کرد.

پادشاه اردن پایان دادن به بحران سوریه را در چارچوب راه‌حل سیاسی و با مشارکت تمامی گروه‌های مردمی سوریه در مذاکرات جاری ژنو خواستار شد. او براهمیت همکاری آمریکا و روسیه در دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا پادشاه اردن قرار است در جریان این سفر با ترزا می، نخست وزیر انگلیس و برخی مقامات دیگر در این کشور دیدار کند.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737802

وب گردی

وب گردی