برترین آثار انیمیشن جهان در بخش جنبی دهمین جشنواره پویانمایی به نمایش در می‌آید. این آثار شامل جدیدترین تولیدات ستایش شده در محافل و جشنواره‌های جهانی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش جنبی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران قرار است بهترین انیمیشن‌های برگزیده جهان - که بخشی از آن‌ها نامزد دریافت اسکار بودند - نمایش داده شوند. بخش نمایش ویژه شامل «جشنواره جشنواره‌ها 1» و «جشنواره جشنواره‌ها 2» بیش از 20 فیلم را شامل می‌شود.
بر همین اساس، «دره مخوف» به کارگردانی پاول ونینگر به مدت 13:30 از اتریش، «ترانه سحر» به کارگردانی مائورو کارارو به مدت 5:25 از سوئیس، «خانه من» به کارگردانی فونگ مای انگوین به مدت 11:54 از فرانسه، «زمان مقروض» به کارگردانی مشترک لو هامو-هاج و اندرو کوتس به مدت 6:45 از آمریکا و «بیگانه‌سازی» به کارگردانی لورا لموس به مدت 6:14 از آلمان از جمله فیلم‌های بخش «جشنواره جشنواره‌ها 2» هستند.
«پدربزرگ من درخت گیلاس بود» به کارگردانی مشترک الگا پولیکتوا و تاتیانا پولیکتوا به مدت 12:30 از روسیه، «آزمایش و خطا» به کارگردانی آنتژه هین به مدت 5:27 از آلمان، «کاستلو و گربه‌ماهی» به کارگردانی پدرو هارس به مدت 13:46 از برزیل، «شمارش گوسفند» به کارگردانی فریتس استندرت به مدت 7:00 از دو کشور فرانسه و بلژیک و «ارکستر» به کارگردانی مایکی هیل به مدت 15:00 از استرالیا از دیگر فیلم‌های این بخش است.
دهمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

500500

کد خبر: 737896

وب گردی

وب گردی