انتقال سالانه 2 پتا‌بایت داده با بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات

مدیرعامل شرکت طرح نصب و بهره‌برداری از دوربین‌های ثبت تخلفات عبور ومرور گفت: با تغییر رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم، در کنار افزایش سرعت نصب و توسعه پروژه و استفاده از ظرفیت مخابراتی کشور برای انتقال داده، حدود 2 پتا بایت تصویر (1000 ترابایت) در سال از طریق این سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف به مرکز منتقل خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ «محمد صادق مفتح» افزود: این تغییر رویکرد سبب شد کاری که در مدت 10 سال منتج به نصب 400 دوربین می‌شد، در یک سال با نصب 600 دوربین محقق شود.
وی تصریح کرد: با تغییر رویکردها در وزارت راه و شهرسازی باهدف یکپارچه‌سازی سامانه‌های پراکنده هوشمند جاده‌ای در استان‌ها قابلیت برنامه‌ریزی در سطح کشوری باعث ایجاد تحول شد.
این کارشناس حوزه حمل‌ و نقل هوشمند در عین حال گفت: با وجود تغییر رویکرد در وزارت راه و شهرسازی و بهره‌مندی از مزایای سامانه‌های هوشمند یکپارچه، همچنان در شهرداری‌ها به‌صورت سنتی عمل می‌شود.
وی افزود: طبق آمار رسمی در شش ماه نخست سال 94 حدود 4 هزار میلیارد ریال از محل جرائم رانندگی بین شهرداری‌های هفت کلان ‌شهر کشور تقسیم ‌شد که بخش اعظم اعتبارات مذکور در شهرداری‌ها صرف سایر مشکلات آنها شده است.
مدیرعامل شرکت طرح نصب و بهره‌برداری از دوربین‌های ثبت تخلفات با بیان اینکه با مطرح‌شدن پروژه در سطح ملی، امکان استفاده از مشاور بین‌المللی برای استفاده از تجارب بین المللی فراهم شد، گفت: در مذاکره با مراکز فنی و حرفه‌ای نیز دو کد رشته مخصوص نگهداری این شبکه ایجاد شد.
وی افزود: برای تنظیم ضوابط منطبق با استانداردهای جهانی از 12 شرکت دانش‌بنیان، 3 هزار نفر از نخبگان کشور به‌علاوه صرفه‌جویی ارزی و انتقال فناوری از شرکت‌های صاحب‌نام از قبل این پروژه انجام شد.
مفتح یادآور شد: مجموعه‌ای برای تست کالیبراسیون دوربین‌ها با همکاری پلیس‌راه شکل گرفت و امکان ایجاد یک داشبورد مدیریتی برای رصد کردن کل وضعیت جاده‌ها در سازمان راهداری فراهم شد.
این کارشناس حوزه حمل‌ و نقل هوشمند با تاکید بر لزوم یکپارچگی، گفت: در کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی یک سازمان رگولاتوری زیر نظر وزارت حمل‌ و نقل برای تدوین و نظارت بر ضوابط ITS ایجاد شده است که جای خالی آن همراه یک مرکز مانیتورینگ ملی به‌عنوان حلقه مفقوده در کشور وجود دارد.
** تکمیل پازل مدیریت حمل‌ و نقل با ایجاد مرکز رگولاتوری در وزارت راه و شهرسازی
مفتح یادآور شد: در صورت تغییر رویکرد در شهرداری‌ها با محوریت وزارت کشور و مرکز رگولاتوری اعم از شهری و برون ‌شهری، پازل مدیریت بر حمل‌ و نقل کشور فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد در این راستا مکاتباتی با وزارت کشور انجام شده و وزیر کشور نیز دستور لازم را صادر کرده که در حال پیگیری است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 737930

وب گردی

وب گردی