خط حزب الله:  زمان ارائه کارنامه در سال «اقدام و عمل» فرا رسیده است

«خط حزب الله» در آخرین شماره خود بخش هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره لزوم ارائه کارنامه عملکرد از سوی نهادهای مختلف در پایان سال را منتشر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، نشریه خط حزب الله در سخن هفته هفتاد و دومین شماره هود در مطلبی با عنوان«فصل برداشت» آورده است:

«وقت محدود است: چهار سال یا به نگاهی هشت سال؛ وقت محدود است، مثل برق هم میگذرد. من در همین اتاق یا آن اتاق با بعضی از دولتهای قبلی که بعضی از شماها هم در آنها بودید، همین را مکرّراً تکرار کردم: روز اوّلِ دولت به فکر این باشید که این مثل برق میگذرد. وقتی انسان به چهار سال پشت سرش نگاه میکند، میبیند کأنّه مثل یک روز گذشت - تَمرُّ مَرَّ السَّحاب - منتها در داخل همین وقت محدود، فرصتها نامحدود است؛ یعنی هر ساعتِ شما یک فرصت برای شما است. هر حادثه‌ای که پیش می‌آید یک فرصت برای شما است. هر فکری که به ذهن شما میرسد، ابتکاری که به ذهنتان می‌آید، یک فرصت برای شما است. این فرصتها را از دست ندهید. 6/ 6/ 92» این عبارات را رهبر انقلاب سه سال و شش ماه قبل در دیدار با کابینه تازه شکل گرفته دولت یازدهم خطاب به رئیس‌جمهور و اعضای کابینه ایشان بیان کردند.

این جملات اما تنها توصیه ایشان به دولت آقای روحانی نبود. کما اینکه این توصیه تنها به دولت یازدهم هم نبوده و رهبر انقلاب همواره همه مسئولان قوای دولتی و تقنینی و قضایی و سایر نهادهای جمهوری اسلامی را در ادوار گذشته و حاضر به «استفاده از فرصت خدمت به مردم» توصیه کرده‌اند. اما توصیه ایشان به دولت یادهم در سال جاری تفاوتی اساسی با همه موارد پیشین داشت. رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود با بر شمردن چهار مسئله اصلی مردم یعنی «مهار گرانی»، «حل مشکل رکود»، «تقویت تولید داخلی» و «رفع بیکاری» سال 1395 را «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند. ایشان در همان پیام با بیان اینکه «آنچه که لازم است ادامه پیدا کند، عبارت است از اقدام کردن و عمل کردن و روی زمین، محصول کار را به مردم نشان دادن1/ 1/ 95» به دولت محترم و همه مسئولان تاکید کردند: «البته توقع نداریم که این اقدام و عمل، در ظرف یک‌ سال همه‌ی مشکلات را حل کند؛ اما مطمئنیم که اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم کرد.1/ 1/ 95»
حالا اما در فاصله یک ماه مانده به پایان سال رهبر معظم انقلاب یکبار دیگر همان مطالبات ابتدای سال را تکرار می‌کنند و این بار از گلایه‌های مردم در این زمینه سخن می‌گویند: «ما امروز دچار مشکلیم، نمیشود مشکلات مردم و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت؛ مسئولین باید جدّی بگیرند. مسئله‌ی بیکاری مهم است، مسئله‌ی رکود مهم است، مسئله‌ی گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد. البتّه مسئولین تلاش میکنند، ما می‌بینیم امّا ظرفیّتها بیش از اینها است. 27/ 11/ 95»
راهبرد بن‌بست نمایی از سوی دشمن
در کنار کم‌کاری‌ها و اهمال‌کاری‌های احتمالی و در کنار عدم تدبیرهای داخلی و ضعف‌های مسئولان باید گفت که «هدف جبهه‌ی مخالف نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و دشمن ما این است که راه را بن‌بست نشان بدهد. خودشان هم میگویند ما بایستی این کارها را بکنیم، این فشارها را وارد کنیم، این محاصره را بکنیم، این تحریم را بکنیم، تا مسئولان جمهوری اسلامی در محاسبات خودشان تجدیدنظر کنند. 3/5/91»
در صورتی‌که این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان در بن‌بست نمایی کشور، در صورت توجه به راهبردها و رهنمودهای رهبر انقلاب که اتفاقا تحقق‌پذیر و شدنی است می‌تواند به یک جنگ مغلوبه علیه دشمنان ملت ایران تبدیل شود. به شرطی که مسئولان وجه غالب همت و تلاش خود را برای تحقق آن بسیج کنند: «ما در بن‌بست نیستیم، ما در مسائل اقتصادی در بن‌بست قرار نداریم؛ مشکلات هست، از دو طرف، سه طرف، چهار طرف مشکلات هست امّا محلّ خروج از مشکلات هم مشخّص است. چه‌جوری میشود از این مشکلات خارج شد؟ مسئولین باید تلاش کنند. 27/ 11/ 95»
راه روشن و مشخص است
در برابر این راهبرد بن‌بست نمایی دروغین دشمنان، نقشه راه در سال 1395 کاملا روشن و مشخص است. 10 اقدام مشخص و قابل اجرا و ارزیابی که رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی در حرم رضوی پیشنهاد کردند راهکار قطعی برای حل چهار مشکل اصلی مردم یعنی گرانی و بیکاری و رکود و ضعف در تولید ملی است. «میتوانیم مصونیت بدهیم کشور را تا دیگر در مقابل تحریم به خودمان نلرزیم که ما را تحریم خواهند کرد. خب تحریم بکند؛ اگر اقتصاد مقاومتی شد، تحریم دشمن تأثیر قابل توجّهی نخواهد کرد. این میشود حرکت انقلابی و حرکت مؤمنی. آن‌وقت اگر ما این کارها را کردیم، مسئولین محترم دولتی آخر سال 95 میتوانند بیایند گزارش بدهند که ما این چند هزار کارگاه و کارخانه و مزرعه و دامداری و امثال اینها را احیاء کردیم. میتوا

نند بیایند اینها را بگویند؛ میتوانند به مردم گزارش بدهند، مردم هم ببینند و حس کنند.1/ 1/ 95»
حالا بیش از 11 ماه از آن سخنان و از آن توصیه‌ها و هشدارها گذشته است و رهبر انقلاب و مردم در انتظار نتایج عملکرد دولت و مسئولان هستند: «خب، ما [امسال را] عرض کردیم سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ [سال] دارد تمام میشود؛ الان آخر بهمن است، اقدام و عمل باید نشان داده بشود. من اوّل سال هم گفتم که مسئولین کشور -چه مسئولین قوّه‌ی مجریّه و دولت، چه مسئولین قوّه‌ی قضائیّه، چه مسئولین مجلس؛ فرقی نمیکند، همه- آخر سال باید نشان بدهند که در این سال برای اقدام و عمل چه کردند؛ نگویند باید چنین بشود، باید بگویند چنین شد؛ این را باید مشخّص بکنند. 27/ 11/ 95»

دریافت کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 737969

وب گردی

وب گردی