دیدار وزیر امور خارجه و استاندار خراسان رضوی در مشهد

وزیر امورخارجه و استاندار خراسان رضوی در جریان سفر یک روزه دکتر محمد جواد ظریف به مشهد، دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر امور خارجه به منظور زیارت بارگاه منور رضوی سفری یک روزه به مشهد الرضا (ع) داشته است.

علیرضا رشیدیان در جریان این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت مرز دوغارون با توجه به سیل و بارندگی های اخیر، به وزیر امور خارجه ارائه کرد.
وی همچنین اقداماتی که در راستای تسهیل ترانزیت، بهبود تردد کامیون ها و مسافران انجام شده بود را به اطلاع دکتر ظریف رساند.
استاندار خراسان رضوی گزارش آخرین وضعیت راه آهن خواف به هرات را نیز ارائه کرد و گفت: ساخت این پروژه سبب احیای جاده ابریشم از طریق ریلی و اتصال چین به ایران از مسیرافغانستان می شود و علاوه بر آن عامل توسعه و پیشرفت منطقه و کشور افغانستان، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای اکو و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به ترکیه و اروپا خواهد شد.
رشیدیان اظهار کرد: گسترش شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت شهر خواف و محدوده مرزی ایران و افغانستان، ایجاد شبکه ریلی مواصلاتی بین دو کشور و امکان صادرات و واردات از طریق شبکه ریلی و اتصال افغانستان به آب های آزاد از دیگر مزایای این خط ریلی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به جایگاه ترانزیت جاده ای بین ایران و ترکمنستان، گزارشی از آخرین وضعیت ساخت پل سرخس- سرخس در مرز ایران با ترکمنستان را ارائه کرد و گفت: با بهره برداری از این پل در آینده نزدیک و با حضور مقامات عالی رتبه دوکشور؛ حجم مبادلات با کشورهای آسیای مرکزی سه برابر افزایش می یابد.
استاندار خراسان رضوی به تشریح جایگاه استان در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در کشور و منطقه پرداخت و افزود: با توجه به اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف با کشورهای دنیا، تمام تلاش خود را بر استفاده از این فرصت در راستای ارتقاء سطح مناسبات با کشورهای همسایه و توسعه صادرات، به کار گرفته ایم.
رشیدیان رویکرد دولت مبنی بر تحقق توسعه متوازن و توجه به نقاط کمتر توسعه یافته را یادآور شد و گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های اجرایی در حاشیه شهر مشهد مقدس، ارائه کرد.
رشیدیان ضمن تقدیر از حمایت های وزیر امور خارجه در خصوص انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی، بر استمرار این حمایت ها تاکید کرد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در این دیدار که کارکنان نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز حضور داشتند؛ ضمن تقدیر از استاندار خراسان رضوی، فعالیت های صورت گرفته از سوی استانداری و سایر دستگاه های اجرایی در استان را قابل توجه و تجلیل دانست.
وی به مباحث مطرح شده در این ملاقات اشاره و قول مساعد برای پیگیری آن ها را داد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه عصر امروز مشهد را به مقصد تهران ترک می کند.

دریافت کننده : فراهانی/ تاییدکننده : سرلک

کد خبر: 737994

وب گردی

وب گردی