هویت کلانشهر تهران نادیده گرفته شده است

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: موضوع هویت در کلانشهر تهران بسیار اهمیت دارد که کمتر به آن توجه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، عباداله فتح‌اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی از جمله کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران است که به منظور بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات در مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه معاونت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر مجموعه‌های مختلف شهرداری در جهت ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران به ویژه در مناطق محروم و فرسوده عضو این کمیته بوده و انجام وظیفه می‌کنند، افزود: وظایف حوزه‌های مختلف عضو کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران به منظور ارتقای کیفیت زندگی، تأمین زیرساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی در محلات بافت فرسوده تنظیم و مشخص شده است.

فتح‌اللهی با تاکید بر موضوع "هویت" در کلانشهر تهران، تصریح کرد: این امر موضوعی بسیار مهم و قابل تأمل است که کمتر به آن توجه شده، از جمله منطقه 12 که به دلیل بافت قدیمی و تاریخی به یک نماد برای پایتخت تبدیل شده اما ساکنان آن رغبتی برای سکونت در محله‌های قدیمی را ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند در محله های تازه تأسیس ساکن باشند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان گفت: ضرورت دارد تا از دانش جامعه شناسان در تهیه طرح‌های شهری جامع و تفصیلی استفاده شود تا جریان زندگی در کالبد و نوسازی بافت های فرسوده شهری احیا شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 738027

وب گردی

وب گردی