امام جمعه مراغه : یکی از مهمترین کارهای آیت الله هاشمی رفسنجانی  کار قرآنی بود

امام جمعه شهرستان مراغه گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از فعالان قرآنی بود که توانسته تا کنون 53 جلد کتاب در خصوص تفسیر و مطالب قرآنی به نگارش درآورد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محمد تقی پور محمدی در آیین تجلیل از برگزیدگان قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه ضمن توصیه اکید همگان به تمسک واقعی به قرآن و عترت و تأسی از فرمایش امام صادق (ع) گفت :« مردم چهار دسته اند ، کسی که ایمان دارد ، اما از قرآن بهره ای ندارد ، کسی که خوب قرآن می خواند ، اما از ایمان و تقوی خبری نیست ، کسی که نه ایمان دارد نه قرآن بلد است و کسی که هم قرآن بلد است هم ایمان دارد. خودمان را بالا ببریم در سایه انس با قرآن ، در سایه ایمان و در سایه تقوی و در سایه عمل به آن اعتقادات .»

امام جمعه شهرستان مراغه افزود:« قرآن کتاب حیات است ، کتاب زندگی است ، کتاب برنامه است ، قرآن برای بشریت آمده است ، برای زنده ها آمده است . این قرآن را باید یاد گرفت ، تنها الفاظ قرآن را یاد گرفتن کافی نیست . قرآن فقط برای این نیست که در مجالس ترحیم بخوانیم . باید با معارف قرآن آشنا بشویم . معارفی که در این کتاب الهی بیان شده و درسهایی که قرآن به ما داده است و عترت علیهم السلام هم این درس را به ما تفهیم کرده اند .»

ایشان گفت : « من خوشحالم که در دانشگاه آزاد اسلامی، این برنامه عملی میشود در مسابقات سراسری قرآن و عترت و امیدوارم که در سالهای آتی این موفقیت مضاعف شود. قلب انسان نورانی میشود و حتی حافظه انسان تقویت میشود با انس با قرآن، لذا انس با قران برای انسان یک آرامش می آورد، یک آرامش روحی و روانی می آورد.»

آیت الله پور محمدی افزود : « نطفه این دانشگاه در نماز جمعه و خطبه های نماز جمعه تهران منعقد شده است. از خداوند می خواهیم که ایشان را هم انشاء ا... با قرآن و عترت محشور فرماید. آیت ا... هاشمی رفسنجانی یکی از مهمترین کارهایش کار قرآنی بوده است. در زندان نیز کار قرآنی انجام داده است. یادداشتهای ایشان در زندان در زمان طاغوت به عنوان تفسیر راهنما در 20 جلد و فرهنگ قرآن در 33 جلد چاپ شده است. مجموعا 53 جلد از یادداشتهای ایشان که مواد اولیه آنها در زندان دوران طاغوت تهیه شده بود، چاپ شده است. حتی در زندان طاغوت وقتی که یک جلد قرآن در اختیارایشان نبود، می گفت از حافظه خودم استفاده می کردم و این یادداشتها را می نوشتم. بزرگان ما حتی در زندان تلاش می کنند که تفسیر قرآن بنویسند و موضوعات قرآنی را یادداشت کنند. »

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738045

وب گردی

وب گردی