حجت الاسلام میبدی: آیت الله هاشمی نزدیک ترین فرد به امام(ره) بوده است/ برخی در حاشیه بودند و خبر ندارند/اگر توهین را از ادبیات عده ای بگیریم  دیگر هیچ چیزی برای گفتن ندارند

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر توهین را از ادبیات برخی بگیریم دیگر هیچ چیزی برای گفتن ندارند، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک ترین و محبوب ترین فرد به امام(ره) بوده است؛ شاید برخی که هجمه وارد می کنند یادشان نباشد و شاید اصلا در مسایل انقلاب نبودند و در حاشیه بودند و الان یک دفعه انقلابی شدند.

حجت الاسلام فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص هجمه های اخیر نسبت به محل دفن آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار کرد: داستان برخی افراد در مملکت و کارهای سیاسی مانند داستان برادر حاتم طایی است؛ این اشخاص چون حرف علمی برای گفتن ندارند و یک اصول اخلاقی برای عرضه کردن ندارند سخنانی می گویند که جلب توجه شود و در رسانه ها مطرح شوند از جمله آقایی که درد جامعه اش این شده که چرا آیت الله هاشمی در کنار امام خمینی (ره) دفن شده است.

اگر توهین و هجمه را از برخی افراد بگیرند حرفی برای گفتن ندارند

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی اگر درد جامعه و مشکلات مردم را داشتند، اگر درک درستی از واقعیات اجتماعی، مسایل و مصائبی که در کشور می گذرد، مساله بیکاری، طلاق و آسیب های اجتماعی که سال ها است در این مملکت بوده و حتی به خاطر سوء تدبیر برخی از همین آقایان درست شده به جای این چنین صحبت هایی به این موضوعات نمی پرداختند.

وی افزود: اشخاصی هستند که اگر توهین، هجمه و فحش را از ادبیاتشان بگیری دیگر هیچ چیزی برای گفتن ندارند لذا به سمت این گونه مسائل می روند غافل از این که آیت الله هاشمی در این مملکت نزدیک ترین و محبوب ترین فرد به امام(ره) بوده است؛ شاید این را یادشان نباشد و شاید اصلا در مسایل انقلاب نبودند و در حاشیه بودند و الان یک دفعه انقلابی شدند اما ما که یادمان است که آیت الله هاشمی در دهه 50 معروفترین روحانی بود که در شکنجه های ساواک مقاومت کرده بود.

آیت الله هاشمی مورد اعتماد 100 درصد امام بودند

میبدی با بیان این که آیت الله هاشمی مورد اعتماد 100 درصد امام بودند، افزود: بیشترین فردی که در کنار امام (ره) در عرصه و بعد از انقلاب مطرح بود ایشان بودند. امام (ره) بیشترین کار سیاسی را به آیت الله هاشمی مطرح می کرد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که برخی کینه های گذشته شان را می خواهند مطرح و هم اکنون به آیت الله هاشمی اظهار می کنند، گفت: این اشخاص از توهین به مقامات هیچ ابایی ندارند، ولو انسان اگر اصول اخلاقی، منطق و حرف درست برای گفتن داشته باشد دردش در دنیای امروز این نیست که چرا فلانی در فلان جا دفن شده است. بنابراین اینها می خواهند تحت این گونه عناوین مطرح شوند و باید از کنار چنین افرادی فقط گذشت.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 738054

وب گردی

وب گردی