پارلمان اروپا قانون سفر بدون روادید آمریکایی‌ها را لغو کرد

پارلمان اروپا رای به پایان سفرهای بدون روادید آمریکایی‌ها به اتحادیه اروپا داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیلی میل، این اتفاق بعد از آن افتاد که آمریکا از موافقت با سفر بدون روادید شهروندان 5 کشور اتحادیه اروپا شامل بلغارستان، کرواسی، قبرس، لهستان و رومانی در راستای یک توافق دو طرفه، خودداری کرد.

این در حالی است که شهروندان آمریکایی معمولا می‌توانستند بدون ویزا به همه کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند.

براساس لایحه‌ای که پارلمان اروپا به آن رای داده، قانون مجاز بودن سفرهای بدون روادید آمریکایی‌ها به اتحادیه اروپا باید در عرض دو ماه لغو شود.

کمیسیون اروپا از سه سال پیش معتقد است که آمریکا براساس توافق دو طرفه به وظایفش عمل نمی‌کند اما تاکنون از برخورد با آن خودداری کرده بود.

رای اخیر پارلمان اروپا از سوی کمیته آزادی‌های مدنی تدارک دیده شد و در مجمع پارلمان تصویب شد. این لایحه به کمیسیون اروپا دو ماه فرصت داده تا دست به اقدام بزند و درغیر این صورت نمایندگان پارلمان اروپا اقدام در دادگاه عدالت اروپا را بررسی خواهند کرد.

همچنین گفته شده که استرالیا، برونئی، ژاپن و کانادا نیز در عمل به وظایفشان براساس توافق سفرهای بدون روادید برای اتباع اتحادیه اروپا کوتاهی کرده‌اند. این چهار کشور یا محدودیت‌های روادید را برداشته و یا به زودی آنها را بر می‌دارند.

با این حال یک کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا از تبعات این اقدام از جمله تلافی جویی واشنگتن و کاهش تعداد مسافران این قاره که باعث ضرر به صنعت گردشگری می‌شود،‌ هشدار داد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738095

وب گردی

وب گردی