چین: آمریکا و ژاپن تلاش می‌کنند از پکن دشمن بسازند

سفیر چین در ژاپن گفته است، واشنگتن و توکیو به صورت عمدی تلاش می‌کنند تا به منظور تقویت اتحاد امنیتی خود از پکن یک دشمن بسازند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری راشاتودی، چنگ یون گوآ، سفیر چین در ژاپن همچنین ضمن ابراز ناخرسندی نسبت به ساختار ذهنی جنگ سردی این دو کشور و تازه‌ترین اقدامات آنها برای مقابله با خواسته‌های منطقه‌ای چین اظهار کرد: به نظر می‌رسد ژاپن و آمریکا تلاش می‌کنند چین را به عنوان دشمن خود تصور کنند و بگویند اکنون می‌توانیم به همراه هم علیه چین اقدام کنیم.

این دیپلمات چینی به ویژه از توافق میان آمریکا و ژاپن به منظور بهبود اتحاد امنیتی دوجانبه این دو کشور انتقاد و خاطرنشان کرد: چنین دیپلماسی با تعهد توکیو برای بهبود روابط با پکن در تضاد است.

چنگ همچنین متذکر شد که ائتلاف آمریکا و ژاپن در چارچوب فکری یک جنگ سرد شکل گرفته است.

این دیپلمات چینی با اشاره به روابط چین و ژاپن ادامه داد: صراحتا بگویم که من از طرف ژاپنی و اقدامات آن از ماه ژانویه بسیار ناراحت شدم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار ماه فوریه خود با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بار دیگر بر تدوام تعهدات آمریکا در قبال ائتلاف امنیتی طولانی مدت خود با ژاپن در دولت جدید این کشور به ویژه در مساله جزایر دریای چین شرقی تاکید کرد.

شینزو آبه در این نشست متعهد شد که کشورش در آینده نقش بزرگتری در عملیات امنیتی و دفاعی مشترک خواهد داشت. به منظور تایید این تعهدات گفته می‌شود طی هفته گذشته مشاوران امنیتی این کشور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738107

وب گردی

وب گردی