اولین کنگره بین المللی محتشم کاشانی آغاز به کار کرد

اولین کنگره محتشم کاشانی با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله نمازی امام جمعه کاشان، دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کاشان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر مهدی اخباری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در این مراسم، ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه گفت: استان اصفهان همیشه در طول تاریخ حامی تشیع بوده است و کاشان به عنوان پایتخت شعر آیینی شناخته می شود.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به عنوان یکی از نهادهای آموزشی موثر در کاشان با 50هکتار وسعت فعالیت می کند. این دانشگاه با 100هزار متر مربع زیربنایی آموزشی و پژوهشی در حال خدمت رسانی به جوانان این شهر است. در حال حاضر هیچ ارگان، سازمان، دانشگاه و نهادی در این شهر وجود ندارد که از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بهره نبرده باشد.

اخباری با اشاره به محور های کنگره محتشم کاشانی گفت: امام جمعه محترم کاشان برای برگزاری این کنگره به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است. همچنین دکتر میرزاده از ما خواست این کنگره در سطح بین المللی برگزار شود که هفتصد نسخه از کتاب خطاطی اشعار محتشم کاشانی نیز به شرکت کنندگان در کنگره اهداء میشود.

رئیس واحد کاشان افزود: برگزاری کنگره محتشم کاشانی حاصل تلاشهای همکاران ما در حوزه های مختلف علمی، آیینی، فرهنگی، هنری و سیاسی است. این کنگره در بخشهای دانش آموزی و در زمینه عکس و نقاشی با موضوع محتشم و رونمایی از سردیس محتشم و همچنین آزادسازی و بازسازی معبد محتشم کاشانی با همکاری ارگانهای مختلف شهر کاشان برگزار شده است.

حضور 24 پژوهشگر برتر در کنگره بین المللی محتشم کاشانی

دکتر میرانصاری دبیر کنگره محتشم کاشانی نیز در این مراسم گفت: ایده برگزاری این کنگره برای ایجاد تحول بزرگ در جهت شناخت محتشم کاشانی بود که برای این کنگره یک محور اصلی با موضوع زندگی و آثار محتشم و چهار محور فرعی با موضوعات کتابشناسی و نسخه شناسی شرایط فرهنگی و اجتماعی کاشان در دوره محتشم، هنرهای آیینی و مردم شناسی دینی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: شعر و فرهنگ محتشم در کاشان بسیار تاثیر گذار بوده است نهادهای مختلفی از جمله، مرکز دایره المعارف، فرهنگستان زبان و لغت و دانشگاه های تهران، اصفهان، تبریز و.... در برگزاری این کنگره با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کردند.

میرانصاری افزود: از 24 پژوهش برتر در سطح های داخلی و خارجی از جمله کشورهایی مانند آمریکا، ترکیه، انگلیس و پاکستان برای سخنرانی و ارایه مقاله دعوت شده است، همچنین در فراخوان عمومی چهارصد مقاله به این همایش ارسال شد که هیات داوران 120 مقاله را برای حضور در این کنگره تایید کردند همچنین سه مقاله برتر هم تراز با مقالات پژوهشگران در سخنرانیهای اصلی ارایه می شود.

دبیر کنگره بین المللی محتشم کاشانی در پایان گفت: خلاصه مقالات ارایه شده و همچنین مجموع مقالات تایید شده توسط هیات داوران منتشر و در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم، امام جمعه کاشان ضمن تصریح جایگاه شعر در دین اسلام و رویکرد مولانا محتشم کاشانی به ائمه اطهار ابراز امیدواری کرد، اینگونه برنامه ها مشوق نسل جوان باشند تا بتوانیم طبق گفته های مقام معظم رهبری از ارزشهای کشور دفاع کنیم.

گفتنی است، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان پیام دکتر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی را در این کنگره قرائت کرد.

در پایان افتتاحیه این همایش اعضای کنگره با اهداء لوح تقدیری از دکتر میرزاده قدردانی کردند همچنین لوح یادبودی به دبیر همایش نیز اهداء شد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/204

کد خبر: 738119

وب گردی

وب گردی