صافی: جمعه به کاراته ایران شوک وارد شد/ نمی‌توانیم بگوییم داوری بد بود!

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد، گفت: با مبارزاتی که روز گذشته در بین کاراته‌کاها شاهد بودیم، در واقع به این رشته شوک وارد شد.

به گزارش ایسکانیوز، ایستگاه چهارم دور برگشت سوپرلیگ کاراته مردان در حالی امروز جمعه به پایان رسید که تیم های دانشگاه آزاد، توسعه و نوآوری شهر، مناطق نفت خیز جنوب و پاس قوامین به مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند.

احمد صافی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، در مورد برگزاری مسابقات هفته چهارم دور برگشت سوپرلیگ مردان کاراته، گفت: روز گذشته (جمعه) روز خوبی برای کاراته ایران بود. اتفاقات خوبی در مسابقات سوپرلیگ رقم خورد. هیجان زیادی را در هفته چهارم شاهد بودیم و در واقع با مبارزاتی که روز گذشته در بین کاراته‌کاها رخ داد، در واقع به این رشته شوک وارد شد.

وی در ادامه افزود: ما تیم صدر جدول باقی ماندیم و با یک اختلاف امتیاز باختیم. ما با 4 پیروزی 12 امتیازی شدیم. هر تیم 7 بازیکن دارد و هر برد در مبارزه 3 امتیاز دارد. در کاتای انفرادی برد 3 امتیازی است و در کاتای تیمی هر برد 4 امتیاز محسوب می‌شود. ما در بازی با نفت در کاتا در انفرادی و تیمی بازی را واگذار کردیم.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: با درخشش رضا روشن در وزن 55 کیلوگرم و شکست قاسمی مقابل این کاراته‌کا بازی خوبی برای ما رقم خورد. عبدالله ولدی، مجتبی شکوهی را که مدال برنز آسیا دارد را شکست داد و در ادامه این مسابقات امیر مهدی‌زاده دارنده دو نشان مسابقات جهانی با توجه به اینکه تغییر وزن داشت مقابل رضا عنایتی شکست خورد. عنایتی اولین سال حضور در مسابقات بزرگسالان را داشت. این رقابت واقعاً نفس‌گیر بود و به همین دلیل نتایجی که در این مسابقات رقم خورد به کاراته شوک بزرگی وارد کرد. عملکرد عنایتی و ولدی واقعا درخشان بود.

صافی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مهدی سلطانی با توجه به اینکه از تیم ملی خداحافظی کرده اما در این فصل با 7 بازی 7 برد کسب کرده است. بهمن عسگری مقابل سعید فرهادی مبارزه کرد و با نتیجه تساوی مبارزه این دو کاراته‌کار به پایان رسید. سامان حیدری از نفت علی فداکار را شکست داد و در بازی آخر که بازی سرنوشت‌سازی بود ابراهیم حسن‌بیگی با ذبیح‌الله پورشیب مبارزه کرد. پورشیب احساسی شروع کرد و از فضای موجود نتوانست استفاده کند. شکست پورشیب مقابل حسن‌بیگی باعث شد در مجموع در جمع کاتا و کمیته مقابل نفت شکست بخورد. اما باز هم به خاطر تفاضل امتیاز به عنوان سرگروه به دور بعدی راه یافت که در صورت پیروزی مقابل پاس با برنده نفت و بانک توسعه برای فینال باید رودرروی هم قرار بگیرند.

وی در مورد قضاوت داوران در این مسابقات، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که داوری بد بود، اما اشتباهات داوری در همه رشته‌ها وجود دارد و این اشتباهات می‌تواند در نتایج تأثیرگذار باشد. ما باید امید به این داشته باشیم که داوران در هفته پایانی با کمترین اشتباهات و بهترین عملکرد نتایج خوبی را در کاراته رقم بزنند.

به نقل از فارس-

خبرنگار : محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 738148

وب گردی

وب گردی