دادستانی پیشنهادات در مقابله با جرایم زیست‌محیطی را به مجلس ارایه کند

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: مجلس آماده است تا با همکاری دادستانی اقدامات لازم را برای حفظ محیط زیست انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا عارف، درخصوص اظهارات دادستان تهران مبنی بر اینکه برخی مصادیق تخریب محیط زیست درحد افساد فی الارض است، گفت: این موضع از سوی یک مقام قضایی درخصوص تخریب های حوزه محیط زیست قابل ستایش و قدردانی است اما باید محمل این موضع گیری ها قانون باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآینده نشست هایی با مسئولان محیط زیست درمجلس برگزار می شود، افزود: یکی از اولویت های نمایندگان تهران درمجلس بررسی مشکلات و معضلات مربوط به حوزه محیط زیست است، بنابراین درصورت نیاز به تدوین قانون و اصلاح قوانین اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه دادستانی می تواند نقطه نظرات خود را درخصوص مشکلات محیط زیست و قوانین این حوزه با نمایندگان مجلس مطرح کند، تصریح کرد: باید بتوان درچارچوب قانون اقدامات لازم و کافی را درجهت مقابله با مخربان محیط زیست انجام داد،ضمن اینکه همه دستگاه ها باید درحل مشکلات محیط زیست و برخورد با تخریب کنندگان همکاری های لازم را صورت دهند.

عارف با بیان اینکه حوزه محیط زیست یکی ازمسائل جدی و حیاتی امروز جامعه است، گفت: همه نهادهای حاکمیتی و مهم تر از همه مردم نقش اصلی را در حفظ محیط زیست دارند، البته دولت و رسانه ها نیزباید فرهنگ سازی های لازم را انجام دهند تا مردم توجیه شوند که برخی مصادیق تخریب محیط زیست چه عواقبی به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه درحفظ محیط زیست و مقابله با خاطیان موفقیت های لازم حاصل نشده است، افزود: به طورحتم هیچ کمبود قانونی وجود ندارد، بلکه اشکال درحوزه اجرای دقیق قانون و نبود فرهنگسازی های لازم وجود دارد، البته درفراکسیون امید به این موضوع توجه اساسی شده و انتظار می رود که نمایندگان مجلس دراصلاح و تدوین قانون همکاری های لازم راداشته باشند، هر چند که این فضای همکاری و تعامل درحال حاضر درمجلس وجوددارد.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مسائل و مشکلات محیط زیستی تنها معطوف به تهران نمی شود،گفت: کل کشور درحال حاضر درگیر مشکلات محیط زیستی بوده و باید برای رفع مشکلات اقدامات موثر انجام شود.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران از راهکارهای موثر در حفاظت از محیط زیست را، تلقی جرایم علیه محیط زیست به عنوان «فساد» دانست و گفت: لازم است مخربین جنگل­ها و محیط زیست با مجازات شدید مواجه شوند تا مرتکبان بدانند تخریب محیط زیست یک جرم عادی نیست، بلکه برخی مصادیق آن در حد افساد فی الارض قابل تعقیب است که حصول این مطلوب، نیازمند قانون­گذاری است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738160

وب گردی

وب گردی