مجوز مجلس به دولت برای افزایش ۵۰ هزار میلیارد ریالی سه بانک دولتی

نمایندگان مردم در خانه ملت به دولت این اجازه را دادند تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات بانک های ملی، سپه و کشاورزی را افزایش دهد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 14 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 با بازگشت به لایحه دولت در بند (ب) تبصره 17 این لایحه موافقت کردند.

گفتنی است؛نمایندگان با 113 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند تا بند (ب) تبصره 17 در لایحه دولت جایگزین بند (ب) تبصره 17 گزارش کمیسیون تلفیق مجلس شود.

لازم به ذکر است؛در بند (ب) تبصره 17 گزارش کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه 96 پیشنهاد دولت حذف شده بود که نمایندگان خواستار بازگشت پیشنهاد دولت شدند.

به گزارش خانه ملت، در بند (ب) تبصره 17 آمده است: به دولت اجازه داده می شود سرمایه بانک های ملی، سپه و کشاورزی را حداکثر تا 50 هزار میلیارد ریال از محل حساب های پرداختنی آنها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت سود و وجه التزام مربوط به اضافه برداشت و خطوط اعتباری دریافتی که تا کنون در دفاتر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب درآمد منظور نشده است، افزایش دهد. بانک مرکزی همزمان و پس از تایید اقلام مذکور نسبت به کاهش و اصلاح حساب ها در دفاتر خود اقدام نمایند. سهم بانک ها با توافق وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین خواهد شد.

300/302

کد خبر: 738166

وب گردی

وب گردی