پژوسیتروئن برای خرید اوپل به توافق رسید

منابع آگاه به رویترز اعلام کردند گروه پژوسیتروئن با جنرال موتورز برای خرید برند اوپل به توافق رسید.

به گزارش ایسکانیوز، یک منبع آگاه به رویترز گفت: هیات مدیره پژوسیتروئن که خودروهای برند پژو و سیتروئن را تولید می کند، روز جمعه با این توافق موافقت کرد و قرار است این خبر روز دوشنبه رسما اعلام شود.

سخنگوهای شرکتهای پژوسیتروئن و اوپل درباره این گزارش اظهارنظر نکردند.

این دو خودروساز که در حال حاضر برخی از فعالیتهای تولید مشترک در اروپا دارند، ماه گذشته تایید کردند که سرگرم مذاکره درباره خرید برند اوپل و برند انگلیسی وکس هال از سوی پژوسیتروئن هستند و به این ترتیب گمانه زنی گسترده ای درباره تعدیل احتمال مشاغل آغاز شد.

مدیران اوپل روز جمعه دیدار با کارکنان این شرکت را تا روز دوشنبه به تاخیر انداختند و اعلام کردند هنوز نمی توانند درباره جزییات توافق پیشنهادی صحبت کنند.

منابع مطلع از مذاکرات میان جنرال موتورز و پژوسیتروئن پنج شنبه گذشته اعلام کرده بودند این دو خودروساز پس از اینکه اختلاف نظر درباره مسائل مالی اوپل را به حداقل رساندند، پیشرفت خوبی در مذاکرات داشتند.

همچنین یکی از اختلافات این مذاکرات مربوط به درخواست جنرال موتورز برای ممنوعیت رقابت اوپل با مدلهای شورولت در چین و سایر بازارهای خارجی بود.

مسئله عدم رقابت پس از اینکه جنرال موتورز موافقت کرد بیشتر از یک تا دو میلیارد دلاری که ابتدا پیشنهاد کرده بود، در صندوق بازنشستگی اوپل تزریق کند، حل شد.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن هفته گذشته اظهار کرده بود خرید کامل اوپل، یک فرصت برای ایجاد یک غول خودروسازی با فروش سالانه بیش از پنج میلیون خودرو فراهم می‌کند. این خودروساز فرانسوی انتظار دارد با ادغام اوپل، حداکثر دو میلیارد یورو (2.1 میلیارد دلار) صرفه جویی کند.

به گفته منابع آگاه، تراورس به هیات مدیره پژوسیتروئن اظهار کرده است که این شرکت مدلهای اوپل را با فناوریهای خود برای صرفه جویی سریعتر بازطراحی خواهد کرد.

اوپل که در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد، نامی آشنا در جاده‌های آلمان و اروپاست. اما در سالهای اخیر این شرکت ضررهای مکرری ثبت کرده که حدود ۱۵ میلیارد دلار (۱۴ میلیارد یورو) از سال ۲۰۰۰ به جنرال موتورز ضرر زده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپل تحت برند وکس هال خودروهای بیشتری در انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی می فروشد.

با کاهش چشمگیر ارزش پوند از زمان رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در ژوئن سال گذشته، امیدهای اوپل برای بازگشت به سودآوری در سال ۲۰۱۶ نقش بر آب شد و این شرکت ۲۵۷ میلیون دلار ضرر گزارش کرد.

اوپل ۱۰ کارخانه در شش کشور اروپایی دارد و ۳۵۶۰۰ کارمند تا پایان سال ۲۰۱۵ داشت که ۱۸۲۵۰ نفر آنها در آلمان و حدود ۴۵۰۰ نفر در انگلیس هستند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پورعرب

401/601

کد خبر: 738181

وب گردی

وب گردی