معاون ترامپ استفاده خود از ایمیل شخصی اش را «غیرقابل قیاس» با اقدام کلینتون خواند

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از عملکرد خود درباره استفاده از ایمیل شخصی اش هنگام تصدی استانداری ایندیانا گفت: این اقدام «قابل قیاس» با استفاده «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات 2016 آمریکا از ایمیل شخصی اش نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری «ای بی سی نیوز»، این نخستین واکنش علنی پنس درباره انتشار ایمیل هایش در روزنامه «ایندیا پلیس استار» در روز پنجشنبه است. گزارشی که نشان داد وی در دوران فرمانداری ایالت ایندیانا از طریق حساب کاربری اش در شرکت رسانه ای «آی او ال/AOL» آمریکا برخی امور دولتی را انجام داده است.
روزنامه ایندیانا پلیس استار در این گزارش فاش کرد، پنس از ایمیل شخصی اش برای گفت وگو درباره مسائل مهم و حساس از جمله حملات تروریستی و امنیت داخلی و نیز واکنش دولت استفاده کرده است.
پنس در واکنش به این اتهام گفت: نمی توان آن را با اقدام کلینتون در استفاده از سِرور شخصی اش، سوء مدیریت اطلاعات محرمانه و حذف ایمیل ها به دنبال درخواست کنگره و مقامات، مقایسه کرد.
وی افزود: ما به طور کامل از همه قوانین ایالت ایندیانا تبعیت کردیم و کنسولی از خارج همه ایمیل های شخصی ام را چک می کرد تا هر ایمیلی که مرتبط با فعالیت های دولتی است شناسایی شوند. همان طور که در قوانین ایندیانا قید شده است، ما همه این ایمیل ها را به ایالت ایندیانا بازگردانیم.
یکی از سخنگویان پنس (که نامش فاش نشده است) گفت که ایمیل ها بر اساس قانون «دسترسی عمومی به اسناد عمومی» ایندیانا بایگانی شده است.
روزنامه ایندیانا پلیس همچنین در گزارش خود عنوان کرد که ایمیل های پنس در سال 2016«با ارسال پیامی از سوی یک هکر به فهرست تماس هایش و ادعای این که وی و همسرش در فیلیپین سرگردان هستند و بشدت به پول نیاز دارند» هک شدند.
پنس در جریان کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016 مکرر از کلینتون به دلیل استفاده از سرور ایمیل های شخصی اش برای انجام امور دولتی در زمان تصدی اش به عنوان وزیر امور خارجه انتقاد کرد.
وی در جریان یک مناظره انتخاباتی گفت: مهم است که فراموش نکنیم هیلاری کلینتون سرور شخصی در منزلش داشت که اطلاعات محرمانه بر روی آن ذخیره شده بود و سرور شخصی اش در معرض هک شدن بوده است.
پس از آن که محققان پرونده کلینتون به این نتیجه رسیدند که بیش از صدها ایمیل وی در سرور شخصی اش حاوی اطلاعات محرمانه بوده است، پلیس فدرال آمریکا این اقدام را ناشی از «بی دقتی جدی» نامزد پیشین دمکرات ها عنوان کرد اما با این ادعا که این اقدام وی ناشی از مقاصد جنایی نبوده است، اتهامی علیه وی مطرح نشد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738209

وب گردی

وب گردی