هشدار رئیس پیشین سیا نسبت به ورود به جنگ سرد جدید با روسیه

رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) ضمن هشدار نسبت به ورود به جنگ سرد جدید با روسیه خاطر نشان کرد: سفیر مسکو در آمریکا جاسوس نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جان مک لاگلین، رئیس پیشین آژانس سیا ضمن اشاره به نظرات درباره دیدار احتمالی جف سشنز، دادستان کل آمریکا با سفیر مسکو در واشنگتن اظهار کرد: سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا به هیچ وجه یک جاسوس نبوده بلکه او دیپلماتی کهنه کار است.

مک لاگلین در پاسخ به این سوال که آیا کیسلیاک می‌تواند بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های "جاسوسی" بوده باشد تصریح کرد: من گمان نمی‌کنم که او یک جاسوس باشد. او یک دیپلمات کهنه کار است و من او را از زمانی که رئیس دفتر آمریکایی در وزارت خارجه بود،‌ می‌شناسم.

این مقام امنیتی آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرد: درست است سفیر روسیه در جمع آوری اطلاعات بسیار با تجربه است اما این مساله‌ای است که تمامی دیپلمات‌ها به آن مبادرت می‌کنند.

پیش از این و در روز پنجشنبه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آژانس اطلاعاتی آمریکا کیسلیاک را به عنوان یک جاسوس یا جاسوس پرور در نظر می‌گیرد. با این حال این رسانه هیچ شواهدی برای تایید ادعای خود ارائه نداده است.

در این میان وزارت خارجه روسیه نیز با رد این ادعاها این شایعه را "خرابکاری رسانه‌ای" توصیف کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره تاکید کرد: من تنها یک سوال دارم. آیا رسانه‌های غربی به جایی که باید رسیده‌اند یا نه؟ قصد دارند همین مسیر را ادامه دهند. دیپلمات‌ها در حال فعالیت هستند و کار آنها شامل برقراری ارتباط با کشور میزبان است.

با این حال مک لاگلین معتقد است که جف سشنز و جمهوری‌خواهان در مجموع به دلیل تنش سیاسی ناشی از روابط احتمالی آنها با روسیه به دردسر افتاده‌اند.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به مسکو هشدار داد: طی حضورم در روسیه و دیدار با مقامات کرملین و وزارت خارجه به عنوان بخشی از یک سفر دانشگاهی به این نتیجه رسیدند که ما واقعا در آستانه جنگ سرد دوم قرار داریم.

مک لاگلین ادامه داد: در حقیقت وقتی که ترامپ از ضرورت بهبود روابط با روسیه صحبت کرد هدف و منظوری داشت چراکه من به صورت جدی احساس می‌کنم که ما تنها یک اشتباه تا جنگ فاصله داریم.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738220

وب گردی

وب گردی