آخرین وضعیت نظارت بر بازار شب عید

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با اشاره به دلایل افزایش نرخ گوشت مرغ در ماه اخیر، از آغاز کاهش قیمت این محصول طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی یوسف خانی در بخش نگاه هفته برنامه تلویزیونی چوب‌خط اظهار داشت: به دلیل گران شدن جوجه یک روزه در دی‌ماه، بخشی از تولید کنندگان از چرخه تولید خارج شدند و همین امر موجب کاهش عرضه مرغ در بهمن‌ماه و بروز افزایش نرخ شد.

وی افزود: افزایش قیمت گوشت مرغ از اوایل بهمن ماه آغاز شده و تاکنون ادامه یافته اما به تدریج در روزهای آینده با افزایش تولید و عرضه در بازار، قیمت گوشت مرغ تا 7500 تومان کاهش می‌یابد.

یوسفخانی، قیمت 7500 تومانی هر کیلوگرم مرغ را با توجه به قیمت نهاده‌ها و سایر هزینه‌های تولید، مناسب و منطقی دانست و گفت: منشاء گرانی مرغ از مبداء بوده و مربوط به کشتارگاه و واحدهای توزیع نیست اما با توجه به اینکه گوشت مرغ جزء ارزانترین مواد پروتئینی در دسترس مردم است باید نظارت بیشتری بر آن صورت بگیرد.

وی با بیان این مطلب که با توجه به مازاد تولید مرغ در کشور در اغلب اوقات صادر کننده مرغ هستیم، افزود: خوشبختانه با کمک سایر نهادها و نظارت دامپزشکی ویروس آنفولانزای پرندگان کنترل شده و جای هیچ گونه نگرانی از بابت مرغ عرضه شده در بازار وجود ندارد.

به گفته وی، هیچ مشکلی در مورد عرضه گوشت ماهی در واحدهای صنفی وجود ندارد و به هیچ عنوان افزایش قیمت در این خصوص نخواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، مدیرکل نظارت و رییس کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با حضور در گفتگوی زنده برنامه چوب‌خط در خصوص برنامه تعزیرات برای نظارت بر بازار شب عید توضیحاتی ارائه کرد.

سرابیان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی و اجرای حکم است، بیان داشت: گشتهای نوروزی امسال با همکاری سایر نهادهای ذیربط از 28 بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه تمام الکترونیکی 135 تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: مردم می‌توانند هرگونه گزارش یا شکایات خود در خصوص تخلفات واحدهای صنفی را در این سامانه ثبت کنند تا در اسرع وقت از طریق شعب سیار و گشتهای مشترک به این موارد رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد که علاوه بر این سامانه تلفنی، شماره پیامک 300000135 نیز آماده دریافت گزارشات مربوط به تخلف اصناف از مردم در سراسر کشور است.

رییس کشیک نوروزی تعزیرات حکومتی گفت: روسای شعب سیار ما به طور معمول در بازارهای مهم و پرتردد در حال گشت‌زنی و بررسی وضعیت بازار هستند و با هرگونه تخلف بر اساس مقررات و طبق مجازات در نظر گرفته شده در قانون، برخورد خواهند کرد.

سرابیان به نظارت بر اماکن تاریخی، تفریحی و هتل‌ها اشاره و بیان کرد: چناچه گزارش تخلفی در این خصوص دریافت کنیم، رسیدگی خواهیم کرد اما در واقع هدف ما پیشگیری از وقوع تخلف است نه مچ‌گیری.

همپنین دبیر شورای راهبردی اتاق اصناف تهران در بخش دیگری از گفتگوی تلویزیونی به تمهیدات اتاق اصناف در روزهای پایان سال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به طور کلی با کمبود عرضه در بازار مواجه نیستیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

توسلی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره زبر نظر اتاق اصناف است اما در واقع بدون وجود نمایشگاه هم مشکلی در عرضه کالا به وجود نمی‌آید و سیاستها به نحوی است که نمایشگاه‌های فصلی در سالهای آینده کمتر می‌شود.

وی با بیان توضیحاتی در خصوص نظارت بر اصناف گفت: تمامی اتحادیه‌های صنفی ملزم به تشکیل کمیسیون بازرسی برای کنترل و پایش قیمت‌ها و فعالیت اصناف تحت پوشش خود هستند؛علاوه بر این، واحد بازرسی اتاق اصناف با بکارگیری بازرسان آموزش دیده در ایام تعطیلات عید، فعال خواهند بود.

توسلی در پاسخ به سوالی درباره برنامه اصناف برای شفافیت بیشتر در عرضه کالا و خدمات گفت: سبک و شیوه کسب و کار در دنیا به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است و خرید و فروش اینترنتی در حال جایگزینی با روشهای فعلی است به طوری که در برخی کشورها یک سوم خرید و فروش‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اتاق اصناف فعالیتهای پژوهشی و تحقیقی در خصوص خرید و فروش در فضای مجازی را آغاز کرده اما هنوز طرح قابل اجرایی ارائه نشده است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پورعرب

401/601

کد خبر: 738264

وب گردی

وب گردی